هواداران تراکتور دیگر عیبی یوخ نمی‌گویند

تراکتورسازی لیگ برتر هفدهم را در شرایطی شروع کرد که اوضاع و احوال خوبی نداشت. این تیم به واسطه محرومیت از جذب بازیکن جدید که توسط فیفا اعمال شده بود، نتوانست در نقل و انتقالات فعالیتی داشته باشد و با جدایی چند بازیکن مثل خالد شفیعی و سعید آقایی نوبت به بازیکنان جوان رسید. از سوی دیگر مصدومیت و محرومیت چند بازیکن کلیدی مثل هادی محمدی و مهدی کیانی ضربه زیادی به تیم زد.  در چنین شرایطی یحیی گل‌محمدی تلاش زیادی کرد تا بتواند با بازیکنان جوان و جویای نام تیمش را در میانه‌های جدول نگه دارد و با امید به نیم فصل دوم کارش را جلو ببرد.


در نیم فصل اول هواداران تراکتورسازی نیز که از شرایط خبر داشتند، دست از حمایت نکشیدند و حتی در روزهایی که شکست‌های عجیبی متحمل شدند، بازهم شعار «عیبی یوخ» سردادند و در یادگار ایستاده بازیکنان خود را تشویق کردند. با پایان نیم فصل اول اما شرایط تغییر کرد.


امتیاز جذب بازیکن سرباز باعث شد تا یحیی گل محمدی و مسئولان باشگاه تمام توانشان را برای تقویت تراکتورسازی به کار بگیرند. 3 بازیکن از ذوب‌آهن، پدیده لیگ یک از بادران، ستاره سیاه‌جامگان و... همه سرباز شدند؛ یک گلر برزیلی هم برای جبران ضعف دروازه جذب کردند و به نوعی کولاکی اساسی در نقل و انتقالات نیم فصل به پا کردند. تراکتور در نیم فصل اول 8 بازیکن جدید به ترکیب خود اضافه و با این شرایط رقابت‌های نیم فصل دوم را آغاز کرد.


شکست در جام حذفی مقابل استقلال خوزستان و از دست رفتن رویای قهرمانی در این جام همه چیز را خراب کرد. با این حال برد در هفته شانزدهم مقابل همین تیم هواداران را راضی کرد تا آنها با امیدواری زیاد دل به دیدار با پرسپولیس ببندند.


در این حال و هوا آجورلو مدیرعامل تراکتورسازی در مصاحبه‌ای انتظارش از تیم را کسب سهمیه آسیایی و حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا(احتمالا صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا) بیان کرد تا انتظار هواداران هم بالا برود.


چند روز مانده به پرسپولیس، تراکتورسازی دیگر کمبود بازیکن ندارد، همه چیز برای کسب موفقیت مهیا است و به همین خاطر کمپین‌های حمایتی از سوی هواداران برای حضور در ورزشگاه آزادی تشکیل شد. همه این هواداران برای جشن گرفتن پیروزی مقابل پرسپولیس به ورزشگاه رفتند؛ اما عملکرد ناامیدکننده تراکتورسازی باعث دلسردی آنها شد. به همین خاطر بعد از بازی جو عجیبی علیه یحیی گل‌محمدی از سوی هواداران به وجود آمده است.


علاوه بر اینکه تی‌تی‌ها در ورزشگاه آزادی نیز شعارهایی علیه گل‌محمدی سر دادند، در فضای مجازی و پیچ‌های هواداری نیز جو بدی درباره سرمربی تراکتور به وجود آمده است. تشکر یحیی از هواداران پرسپولیس به جای هواداران تراکتورسازی، تعویض امید عالیشاه در دقایق ابتدایی به دلیل مصدومیت و... حالا سوژه هواداران تراکتور برای نارضایتی از گل‌محمدی شده است.


تراکتوری‌ها با توجه به جذب نفرات پرتعداد و از دست رفتن جام حذفی دیگر هرگز نمی‌خواهند به تیم شان فرصت زیادی بدهند. با شرایطی که اکنون برای گل‌محمدی پیش آمده، احتمالا در صورت عدم پیروزی مقابل استقلال در تبریز شعارها علیه سرمربی تراکتور قوت بگیرد و کار برای یحیی بسیار سخت‌تر شود.


در این شرایط گل‌محمدی و شاگردانش باید تمام توانشان را بگذارند تا مقابل استقلال قدرتمند این روزها در هفته هجدهم دست پر از زمین خارج شوند تا جو سکوها نیز آرام شده و شرایط به حالت عادی برگردد.