دخترانی که ریش می گذارند و به استادیوم می روند!

سالهاست مسئولان مختلف در مورد فراهم بودن یا نبودن شرایط ورود بانوان با سالن های و ورزشگاه های برای رویدادهای ورزشی اظهار نظر می کنند و هرکدام تصمیم گیری را به نهاد و مسئول دیگری موکول می کنند.

با اینکه هنوز تصمیم درست و مشخصی در این مورد اتخاذ نشده و نظرات موافق و مخالف زیادی وجود دارد اما دختران علاقه مند به ورزش به شیوه های جدیدی متوسل شده اند.

حالا پدیده جدیدی وارد فوتبال ایران شده و در دو دیدار اخیر تیم های استقلال و پرسپولیس دخترانی وارد ورزشگاه شده اند که از روش جدید خود رونمایی کردند. دخترانی که با ریش و ظاهری مردانه وارد ورزشگاه می شوند و کسی هم متوجه نمی شود تا خودشان تصاویرشان را مشخص کنند.

حالا «ریشو»های عاشق فوتبال به تازه ترین دغدغه مسئولان تبدیل شده اند. با این پدیده باید چه کرد؟ آیا باید مثل گذشته با آنها برخورد کرد و درهای ورزشگاه را به رویشان بست؟ آیا باید درها را به رویشان باز کرد تا با احترام و به دور از هر گونه پنهان کاری وارد ورزشگاه شوند؟

قطعا تصمیم گیری در این مورد خارج حیطه اختیارات مسئولان ورزش است. اما تا چه زمانی باید تعیین تکلیف این موضوع طول بکشد و هر بار چنین اتفاقاتی که خیلی هم پسندیده نیست نمایان شود؟

به نظر می رسد مسئولان تصمیم گیر در این مورد باید جدی تر از گذشته به این موضوع ورود و راه های مختلف ورود بانوان به ورزشگاه ها و سالن ها را بررسی کنند تا در نهایت به جمع بندی و نظر واحد برسند.