پیشکسوت پرسپولیس: تراکتور خودش حاشیه درست می کند!

اسماعیل حلالی در مورد شکست تراکتورسازی مقابل پرسپولیس گفت: همه در جریان هستند، تراکتورسازی از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود و به همین خاطر مجبور شد به استفاده از بازیکنان جوان روی بیاورد. می‌دانید در فوتبال ایران به بخش پایه اهمیت داده نمی‌شود و کیفیت فوتبالیست‌های تیم‌های پایه باشگاه‌ها آنقدر نیست که بتوانیم چند نفر از آنها را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم و مشکلی نداشته باشیم. گاهی اتفاقات این‌چنینی باعث می‌شود تا کمی بخش پایه اهمیت پیدا کند در کل تراکتورسازی طی یک سال گذشته از این بابت آسیب دید و نتوانست آن طور که باید عملکرد قدرتمندی داشته باشد. بعد از این اتفاقات تراکتورسازی بازیکنان جدیدی جذب کرد اما این در شرایطی است که امتیازات زیادی از دست رفته و هنوز تراکتورسازی مشکلات زیادی دارد.

وی افزود: تراکتورسازی بازیکنان خوبی را جذب کرد اما به نظر می‌رسد آنها هماهنگی لازم را ندارند و نتوانستند آنطور که باید در تیم جا بیفتند. توقع ما از تراکتورسازی در بازی با پرسپولیس خیلی بیشتر بود اما این تیم به هیچ وجه شرایط خوبی نداشت. ما توقع داشتیم تراکتورسازی حتی اگر بازی را واگذار می‌کند چند موقعیت روی دروازه پرسپولیس بوجود بیاورد اما اینطور نشد.

پیشکسوت پرسپولیس و تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که دلیل این مسئله چه بوده است، گفت: احساس می‌کنم در داخل تیم تراکتورسازی به لحاط روحی-روانی مشکلات زیادی وجود دارد. امیدوارم وضعیت این تیم بهتر شود. من هم یحیی گل‌محمدی و هم تراکتورسازی را دوست دارم و امیدوارم موفق باشند اما باز هم تأکید می‌کنم تراکتورسازی از لحاظ روحی-روانی دچار مشکل است.

حلالی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه گل‌محمدی به دلیل شکست مقابل پرسپولیس و حذف از جام حذفی همچنین انجام مصاحبه غیر مسئولانه قبل و بعد از بازی و به تعبیر باشگاه تحقیر تیم محبوب آذربایجان ۲۰ درصد از قراردادش را جریمه شده است، عنوان کرد: این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که در این تیم حواشی وجود دارد. مصاحبه بعد از بازی گل‌محمدی را دیدم او هیچ حرف بدی نزد و اتفاقاً آنقدر شهامت داشت که اعلام کرد تیمش خوب بازی نکرده است. با این رفتارها خود تراکتوری‌ها تیمشان را به حاشیه می‌برند آنهم در آستانه دیدار مهمی مثل استقلال که حساسیت زیادی روی آن وجود دارد. این رفتارها درست نیست، تراکتورسازی مشکلات زیادی داشته و در ادامه فقط باید از تیم حمایت کنند.

وی در مورد مطرح شدن شایعه صحنه‌سازی مصدومیت امید عالیشاه در شرایطی که این بازیکن طبق اعلام پزشک تیم ۲-۳ هفته مصدوم است، عنوان کرد: چه چیزی باید بگویم؟ متأسفانه حرف‌هایی می‌شنویم که بسیار عجیب است. من فردی بودم که تمام وجودم را برای تراکتورسازی گذاشته‌ام اما در دیدارهایی که مقابل این تیم به میدان رفتم چیزی کم نگذاشتم. بهتر است یک مقدار صبور باشیم و زود یکدیگر را قضاوت نکنیم، زمان همه چیز را نشان می‌دهد. نباید همدیگر را قضاوت کنیم. اتفاقاً عالیشاه چون از پرسپولیس رفته می‌خواهد شایستگی‌هایش را ثابت کند و جایی که از دست داده را پس بگیرد. اگر او می‌خواست بازی نکند اول مسابقه این حرف را بیان می‌کرد و چه نیازی به این همه مشکل بود، من این مسائل را قبول ندارم و این حرف‌ها را کسانی می‌زنند که دوست ندارند تراکتورسازی موفق باشد، مشکلات تیم را در جای دیگری باید جست‌وجو کرد.

حلالی در پایان درباره وضعیت پرسپولیس گفت: پرسپولیس با وجود حذف از جام حذفی و تساوی دقایق پایانی مقابل فولاد خوزستان توانست مقابل تراکتورسازی عملکرد خوبی داشته باشد. البته اگر تراکتورسازی شرایط خوبی داشت شاید کار ما سخت می‌شد، یک مقدار هم خوش‌شانس بودیم، تراکتورسازی هماهنگ نبود و پرسپولیس از این فرصت استفاده کرد. همیشه شرایط این طور نیست که وقتی شما نیاز به بردن دارید تیم مقابلتان کیفیت لازم را نداشته باشد اما این بار پرسپولیس بازی را به خوبی پیش برد و توانست برنده شود.