گل محمدی از تراکتورسازی می رود؟

تراکتورسازی فصل را با وجود محرومیت نقل و انتقالاتی آغاز کرد و تمام امید گل محمدی برای ساخت تیمی متناسب با برنامه هایش به نقل و انتقالات نیم فصل بود. تراکتور در نیم فصل چند بازیکن گرفت از جمله دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان ، رضا شربتی ، مهدی مهدی پور، قائم اسلامی خواه و ژوردی مارتینز آلمیدا که در نیم فصل به این تیم پیوستند. امید عالیشاه بازیکن سرباز این تیم نیز از نیم فصل به این مجموعه اضافه شد. تراکتور اما با وجود جذب این بازیکنان از جام حذفی کنار رفت. این تیم نیم فصل دوم را با قدرت شروع کرد و ابتدا استقلال خوزستان را با سه گل شکست داد اما در بازی دوم دور برگشت برابر پرسپولیس و در یک بازی جنجالی و پرحاشیه باخت تا فشارها برروی یحیی گل محمدی افزایش یابد و حالا این خبر در کانال های خبری مربوط به تراکتور دست به دست می شود که بازی با استقلال آخرین مهلت یحیی است.

ماندن یا رفتن

آنچه مشخص است بازی با استقلال برای گل محمدی یک بازی ویژه است. نتیجه نگرفتن تراکتور در این بازی می تواند به جدایی یحیی از این تیم منجر شود. برای این برکناری علاوه بر نتایج نه چندان خوب، بیرون ماندن چند چهره محبوب از ترکیب تیم و یا حضورشان در لیست خروجی می تواند این جدایی را تسریع کند اما برد تراکتور برابر استقلال شرایط را برای حدس و گمان پیچیده می کند. اینکه گل محمدی با وجود فشارهایی که طی هفته ها و روزهای اخیر در تبریز تحمل کرده بعد از پیروزی حاضر به ادامه همکاری باشد سوالی است که پاسخ آن بعد از بازی روز جمعه مشخص شد. این شایعه نیز وجود دارد که گل محمدی در صورت برد برابر استقلال از تراکتورسازی استعفا خواهد داد. اخباری که طی روزهای گذشته درباره جانشینی او در تراکتور به گوش می رسد و اسامی کسانی مثل دنیزلی و نکونام مطرح شده می تواند او را برای جدایی حتی در صورت پیروزی مصمم تر کند.هرچند این خبر فعلا در حد شایعات باقی مانده است و ممکن است یحیی در صورت کسب نتیجه مناسب بماند و برای کسب رتبه ای بهتر بجنگد. 

سایه روشن های یک مربی

یحیی گل محمدی آمار بسیار خوبی مقابل استقلال دارد. یحیی در یازده بازی که مقابل استقلال قرار گرفته است 6 برد ، 4 مساوی و تنها یک باخت داشته است که این نشان می دهد او می تواند روز جمعه هم با کسب یک نتیجه خوب علاوه بر حفظ رکورد خوبش مقابل استقلال جایگاهش در تبریز را هم محکم کند.  سرمربی تراکتور اما مشکلاتی هم دارد. نبود دو مهره اصلی این ، مسایل و حاشیه هایی که برای او بعد از بازی با پرسپولیس به دست آمد و روند رو به رشد و بازی های بسیار خوب استقلال مسایلی هستند که یحیی را می تواند به چالش بکشد. او از طرفی خوب می داند که باید در این بازی برنده شود تا جایگاهش را تا هفته های آینده مستحکم کند.

امید ها و ناامیدی های یحیی

تراکتورسازی در لیگ شانزدهم و در پایان هفته هفدهم با 34 امتیاز در رده دوم قرار داشت این تیم اما در حال حاضر با 20 امتیاز از همین تعداد بازی در رده دهم قرار دارد. تراکتور در لیگ پانزدهم در پایان هفته هفدهم با 26 امتیاز در رده هفتم قرار داشت و در لیگ چهاردهم نیز در چنین زمانی با 31 امتیاز سوم بود. در لیگ سیزدهم تراکتورسازی در پایان هفته هفدهم با 32 امتیاز صدرنشین بود و در لیگ دوازدهم نیز این تیم در هفته هجدهم با 28 امتیاز در جایگاه ششم قرار داشت. این درست است محمدی در این فصل با تراکتور بدترین نتایج این تیم در شش دوره اخیر را به دست آورده است اما این تیم در این ادوار تنها در دو لیگ سیزدهم و شانزدهم در پایان هفته هفدهم رتبه خیلی خوبی داشت و به ترتیب در جایگاه های اول و دوم قرار داشت و در دیگر ادوار رتبه های هفتم، سوم و ششم قرار داشته است. اما جالب اینجا است که مثلا تراکتورسازی لیگ دوازدهم در پایان فصل از رتبه ششم به رتبه دوم رسید و نایب قهرمان شد. اما جالب است که در لیگ سیزدهم که تراکتورسازی در هفته هجدهم صدرنشین بود در پایان لیگ در جایگاه ششم قرار گرفت و یا در لیگ پانزدهم این تیم از رتبه هفتم خودش را تا رده چهارم بالا کشید.