بیرانوند: در سال جام جهانی هستیم و استراحت نداریم

کارشناسان تربیت‌بدنی و علم بدنسازی معتقدند بیشترین آمار آسیب‌دیدگی در تمام رشته‌های ورزشی مربوط به ورزشکاران حرفه‌ای است که پس از پایان هر رقابتی وارد استراحت مطلق غیرفعال می‌شوند.

به عبارت ساده‌تر اگر یک ورزشکار حرفه‌ای بعد از پایان هر رقابت یا مسابقه‌ای تمرین خود را تعطیل کند، دچار افت بدنی می‌شود. ورزشکاران حرفه‌ای و شاخص فوتبال دنیا هم هرگز استراحت مطلق نمی‌کنند. کریستیانو رونالدو مثال روشنی برای این ادعاست. ستاره پرتغالی رئال مادرید هرگز به استراحت مطلق نمی‌پردازد ولو در دوران تعطیلی نیم‌فصل یا پایان فصل!

حالا چرا این مطلب را نوشتیم؟ وقتی با علیرضا بیرانوند تماس گرفتیم که مصاحبه کنیم، به ما گفت در باشگاهی نزدیک محلش (حوالی تهرانسر) در حال وزنه زدن است. این در حالی بود که تمرینات پرسپولیس دیروز با نظر برانکو تعطیل شده و بیرانوند هم می‌توانست به استراحت بپردازد اما تصمیم گرفت وزنه بزند.

علیرضا بیرانوند در این رابطه به ما گفت: باور کنید بهترین تفریح من تمرین کردن است. تمرین کردن را خیلی دوست دارم و امروز هم تصمیم گرفتم به جای استراحت در منزل، به باشگاه بیایم و وزنه بزنم.

وی ادامه داد: در سال جام جهانی هستیم و استراحت نداریم. می‌دانم که باید مراقب وضعیت بدنی خود باشم و جدی تمرین کنم. هم هواداران پرسپولیس و تیم ملی انتظار دارند و هم خودم باید به فکر جایگاهم باشم.

آنچه خواندید، گپ و گفت کوتاه ما با علیرضا بیرانوند بود. سنگربانی که خوب می‌داند پا جای پای چه بزرگانی گذاشته است. به نظر می‌رسد بیرانوند به درستی دریافته است که راز موفقیت در تمرین کردن است. شاید هم به گوش او رسانده باشند که احمدرضا عابدزاده در دوران اوج روزی ۶ ساعت تمرین می‌کرد و با مرارت و سختی عقاب آسیا شد. تمرین اختصاصی بیرانوند را به فال نیک گرفته و امیدواریم همه ملی‌پوشان ما تفکری حرفه‌ای داشته و از حاشیه به دور باشند.