دو حرکت اشتباه شفر در بازی با سایپا

استقلال در چارچوب هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم سایپا بود و در حالی که بازی را خوب آغاز کرد و به گل نخست بازی هم رسید، در نیمه دوم ابتکار عمل از دست شفر و بازیکنانش خارج شد تا سایپا به شدت این تیم را تحت فشار قرار دهد و سرانجام در دقیقه ۸۶ بازی دروازه سید حسین حسینی باز شود و این بازی با نتیجه یک-یک به اتمام برسد.

به جز تعویضی که آبی‌ها به صورت اجباری در ابتدای نیمه دوم ناچار به انجام آن شدند و خسرو حیدری با تجربه جای محسن کریمی جوان و آسیب دیده را در آن بازی گرفت، دو تعویض دیگر شفر نمره قبولی نمی‌گیرد و بعد از هر کدام از تعویض‌های دوم و سوم این تیم، جریان بازی به سود سایپا تغییر کرد و نارنجی پوشان بیشترین بهره را از تعویض‌های استقلال بردند.

شفر ابتدا اسماعیلی را از ترکیب تیمش خارج کرد و به جای او از جابر انصار سود برد و این تعویض باعث تضعیف خط میانی آبی پوشان در مقابله با هافبک های با انگیزه و پر توان سایپا شد. وی سپس با خارج کردن داریوش شجاعایان و جایگزینی پژمان منتظری به جای وی نه تنها باعث شد آبی پوشان به جمع شدن در دفاع و انجام تدابیر دفاعی ترغیب شوند، بلکه حضور منتظری در قلب دفاع و جابجایی چشمی باعث شد تا هارمونی سیستم دفاعی آبی پوشان هم به هم خورده و این اتفاق هم مزیدی بر علت شد تا سایپایی ها بتوانند فشار بیشتری به آبی پوشان وارد کرده و سرانجام هم به گل برسند.

استقلال و سایپا از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر بعد از ظهر رور گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید.