پیش بینی کاپیتان سابق استقلال از قهرمانی پرسپولیس در لیگ

محمود فکری در مورد پیروزی دو بر یک مقابل صبای قم اظهار داشت: بازی خوبی برای ما نبود هر چند که در این بازی پیروز شدیم اما متأسفانه بازیکنان ما تمرکز لازم را برای این مسابقه نداشتند و در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم ضمن اینکه به حریف هم فرصت دادیم که اذیت‌مان کند. شاید بهتر است بگویم مردیم تا صبا را بردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه صبا در جدول لیگ شرایط خوبی نداشت ما باید مقابل این تیم بهتر از این بازی می‌کردیم و راحت‌تر پیروز می‌شدیم. شاید دست کم گرفتن حریف از سوی بازیکنان باعث شد تا در این بازی سخت پیروز شویم. باور کنید در این بازی بیشتر از تمام مسابقات فصل اذیت شدم و زیاد حرص خوردم و تا به پیروزی رسیدیم.

فکری با انتقاد از بازیکنان تیمش اظهار داشت: هنوز هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است راه زیادی تا پایان فصل داریم. نباید در بازی با حریفان کوتاهی کنیم فقط خوشحالم که در این بازی سه امتیاز را گرفتیم. تیم‌هایی که در پایین جدول هستند کار ما را سخت‌تر می‌کنند اما بازیکنان ما باید حرفه‌ای فکرو رفتار کنند و تمرکز خوبی در مسابقات داشته باشند. برای رسیدن به قهرمانی کار سختی در پیش داریم. فقط زمانی می‌توانیم جشن بگیریم که از صعودمان به لیگ برتر مطمئن شده باشیم در این غیر صورت فعلاً نباید شادمانی کنیم تا پایان فصل راه زیادی باقی مانده است. 

وی در مورد اینکه با چند امتیاز صعود تیمش به لیگ برتر قطعی می‌شود، گفت: فکر می‌کنم تیمی که ۶۹ امتیاز بگیرد صعودش به لیگ برتر را قطعی می‌کند و ما اکنون فقط ۴۲ امتیاز داریم و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

مربی اسبق استقلال در مورد شرایط این تیم در لیگ گفت: استقلال در نیم‌فصل اول به اندازه کافی امتیاز از دست داده است و برای اینکه جایگاهش در لیگ مناسب باشد باید به هر شکل موجه که می‌تواند به پیروزی برسد. چه بد بازی کند چه خوب باید سه امتیاز را بگیرد. پیروزی برای استقلال مهم است. زیرا در نیم‌فصل اول آبی‌پوشان امتیاز زیادی از دست داده‌اند.

فکری افزود: استقلال در جام حذفی نیز در نیمه‌نهایی حضور دارد و در بین این چهار تیم بیشترین شانس قهرمانی متعلق به استقلال است به شرط آنکه تعلل نکند. در صورت تعلل ممکن است شانس قهرمانی در جام حذفی به راحتی از دست برود آنها باید در لیگ تلاش کنند تا به جایگاه مناسبی برسند.

وی در مورد اینکه زمانی یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال مدعی شده در هفته بیست و پنجم تیمش پرسپولیس را می‌گیرد، بیان داشت: بهتر است که چنین مصاحبه‌هایی انجام نشود استقلال بیشتر از همه چیز به آرامش نیاز دارد. نباید تمرکز تیم و بازیکنان به هم بخورد. چنین مصاحبه‌هایی چیزی را به تیم و بازیکنان استقلال اضافه نمی‌کند. به نظر من پرسپولیس را می‌توان  قهرمان لیگ دانست زیرا این تیم هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد.فلاصله امتیازی‌اش با سایر تیم‌ها بسیار زیاد است مگر اینکه اتفاق خیلی خاصی رخ بدهد و تیمی بتواند به جای پرسپولیس قهرمان شود وگرنه پرسپولیس شانس این را دارد که حتی قهرمان زودهنگام این فصل شود پس بهتر است تمرکز مربیان و تیم را به هم نزنیم.