آبی پوشان راضی از جدایی "جباری"؟

باشگاه استقلال پس از مدت‌ها کش و قوس با مجتبی جباری، قرارداد او را یک طرفه فسخ کرد. اقدامی که برای هواداران این تیم خوشایند نبود و آن‌ها در صفحات مجازی علیه رضا افتخاری مدیرعامل استقلال موضع تندی گرفتند.

بندی در قرارداد مجتبی جباری وجود داشت که باشگاه می‌توانست یک طرفه قرارداد این بازیکن را فسخ کند. علاوه بر جباری، در قرارداد سجاد شهباززاده و وریا غفوری هم چنین بندی دیده می‌شود. باشگاه پیش از آغاز فصل اعتقاد داشت که احتمال اینکه بازیکنان فوق انتظارات را در طول فصل برآورده نکنند، زیاد است و به همین خاطر، این بند را در قراردادشان اضافه کرد. در رابطه با جباری، موضوع کمی شخصی شده و ارتباطی به عملکرد بازیکن نداشت. جباری در یکی از بازی‌های استقلال در رختکن در حضور افتخاری، نسبت به عملکرد باشگاه در رابطه با زمین تمرین، انتقاد‌هایی مطرح کرد که باعث ناراحتی مدیرعامل استقلال شد.
 
پس از آن، افتخاری و اکبر عباس ملکی عضو هیئت مدیره استقلال تصمیم گرفتند مانع حضور جباری در تمرین شوند. پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه هم به صورت پیامکی به جباری اعلام کرد در تمرین حاضر نشود. پس از آن بود که واکنش‌های جباری آغاز شد و این بازیکن پس از مدتی به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد تا تکلیفش مشخص شود. زمانی که پرونده این بازیکن طولانی شد، باشگاه استقلال در روز آخر نقل و انتقالات به صورت قانونی قرارداد جباری را یک طرفه فسخ کرد. پس از این اتفاق، موجی از حملات هواداران استقلال به سمت مدیران باشگاه رفت که چرا با جباری این رفتار را کردند.
 
چند بازیکن جوان استقلال هم در صفحات مجازی به حمایت از شماره هشت استقلال پرداختند اما خبری از اقدام چند بازیکن باتجربه استقلال نبود. مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری و امید ابراهیمی واکنش خاصی به جدایی جباری نداشتند. روز سه‌شنبه خبری منتشر شد که ابراهیمی، حیدری و منتظری به باشگاه رفته و در صحبت با افتخاری از او خواستند مانع جدایی جباری شوند در صورتی که چنین چیزی صحت دارد. منتظری به باشگاه نرفته بود و حیدری و ابراهیمی هم برای کار شخصی به باشگاه رفته بودند. این‌ بازیکنان هیچ درخواستی برای بازگشت جباری نداشتند تا مشخص شود که رابطه خیلی صمیمانه‌ای با این بازیکن ندارند. در طی این مدت هم هیچ بازیکنی به حمایت از جباری صحبتی در رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد خیلی موافق بازگشت هشت شاکی نبودند.