پرسپولیس در انتظار تائید دو ستاره برای تمدید قرارداد
در آخرین جلسه‌ای که بین برانکو ایوانکوویچ و مدیران باشگاه پرسپولیس برگزار شد، مرد کروات از آنها خواست تا برای تمدید قرارداد با بازیکنانی که او می‌خواهد و قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد، رایزنی‌ها را آغاز کنند.

در حال حاضر مجموعاً 11 بازیکن در پایان فصل می‌توانند با اتمام قراردادشان به تیم‌های دیگری بروند و این موضوع برانکو را حسابی نگران می‌کند زیرا از یک‌سو ثبات تیمش در صورت جدایی آنها از دست می‌رود و از طرف دیگر، باشگاه همچنان با معضلی به نام محرومیت از پنجره نقل و انتقالات تابستانی دست و پنجه نرم می‌کند و شواهد و قرائن می‌گوید قرار نیست این محرومیت برطرف شود.

***

در پایان همین فصل قرارداد این بازیکنان تمام می‌شود: بوژیدار رادوشویچ، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، وحید امیری، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، احسان علوان‌زاده، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا، اما مسائلی وجود دارد که برانکو را امیدوار و انگیزه مدیران باشگاه را برای شروع مذاکرات جهت تمدید قراردادها افزایش می‌دهد.

***

تعداد زیادی از این بازیکنان قول داده‌اند در پرسپولیس می‌مانند. به عنوان مثال بعد از تمدید قرارداد برانکو، اولین بازیکنی که خودش رفت تا درخواست تمدید قرارداد را بدهد، بوژیدار رادوشویچ بود. رادو از مدیران باشگاه خواست زمانی برایش در نظر بگیرند تا مذاکره کرده و قرارداد جدیدش برای دو فصل آینده را به امضا برساند. حسین ماهینی هم مشخصاً علاقه به ماندن دارد. او حالا کاپیتان پرسپولیس است و برایش سخت که خاطرات ملوان تکرار و دوباره به سادگی از جمع سرخپوشان جدا شود. در مورد محسن ربیع‌خواه هم نیازی به نگرانی نیست زیرا برانکو او را مثل فرزندش دوست دارد و همین رابطه قلبی، ربیع‌خواه را در لیست فصل آینده حفظ می‌کند.

***

وحید امیری نیز در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود می‌خواهد فوتبالش را در پرسپولیس تمام کند درست مثل محسن مسلمان که چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد بهتر از پرسپولیس جایی برای او وجود ندارد و امکان ندارد به خواسته خودش و به این زودی از این تیم جدا شود. احمد نوراللهی نیز به تازگی دوران خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده اما همچنان در پرسپولیس نیمکت‌نشین است اما شاید در آینده، ستاره اقبالش بدرخشد و شرایطش از این رو به آن رو شود.

***

صادق محرمی و احسان علوان‌‌زاده دو بازیکن جوان پرسپولیس هستند که در همین پنجره نقل و انتقالات زمستانی نیز چند فرصت خوب برای جدایی داشتند اما تصمیم گرفتند بمانند و به کارشان زیر نظر مربی مثل برانکو که هر روز باعث پیشرفت شاگردانش می‌شود، ادامه بدهند. شما می‌توانید جدایی هر بازیکنی را متصور شوید غیر از شجاع خلیل‌زاده! او نیز ماندنی است و قطعاً قراردادش را تمدید می‌کند.

***

با این حساب فقط دو بازیکن می‌مانند‌؛ کمال کامیابی‌نیا و فرشاد احمدزاده. این دو بازیکن که در تمام اردوهای پرسپولیس هم‌اتاقی هستند و رابطه بسیار صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند، منتظر اتفاقات آینده هستند. کمال گفته بود می‌خواهد بماند اما قبل از آنکه تصمیم نهایی را بگیرد، باید به همه جوانب فکر می‌کند و به فکر آینده خودش و خانواده‌‌اش هم باشد. فرشاد نیز اصلاً حرف نمی‌زند که بدانیم تکلیفش چیست. شاید او نیز مثل کمال کامیابی‌نیا بخواهد بعد از جام جهانی‌ تکلیفش را مشخص کند. اگر این دو بازیکن OK بدهند، لیست پرسپولیس با 17 بازیکن بزرگسال برای فصل آینده پر می‌شود و می‌ماند بازگشت امید عالیشاه تا لیست تکمیل شود.

***

همه این مسائل به کنار، بد نیست اشاره دوباره‌ای داشته باشیم به این موضوع که سه بازیکن از مدار برانکو تقریباً خارج شده‌اند و امکان دارد در پایان فصل روی نام هر سه نفر خط قرمز بکشد. اگر این اتفاق رخ بدهد، لیست تیم با استفاده از بازیکنان جوانی که از آکادمی می‌آیند، پر خواهد شد چون باشگاه حق جذب بازیکن جدید را ندارد!