آماری جالب از پرسپولیس در این فصل لیگ برتر

برانکو ایوانکوویچ توانسته در طول دو فصل اخیر بزرگترین ضعف پرسپولیس را برطرف کرده و آن را به بزرگترین امتیاز برای سرخپوشان تبدیل کند. مشکلات دفاعی پرسپولیس باعث شده بود تا آنها در لیگ پانزدهم عنوان قهرمانی را به شکلی دراماتیک از دست بدهند و در تفاضل گل و در حالی که برترین خط حمله را در اختیار داشتند، آن را به استقلال خوزستان واگذار کردند.

آنها اما با تدابیر نقل و انتقالاتی برانکو ایوانکوویچ فصل شانزدهم را بر اساس پوشش این ضعف آغاز کردند و توانستند با جذب سیدجلال حسینی آن را به بزرگترین نقطه قوت خود تبدیل کنند. مساله‌ای که با حضور نفراتی مثل سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، صادق محرمی و محمد انصاری آمار دفاعی این تیم را از 34 گل دریافتی در فصل پانزدهم به 14 گل دریافتی در لیگ شانزدهم رساند. دریافت 20 گل کمتر از نسبت به فصل قبل و در حالی تعداد گل‌های زده آنها نیز کمتر از قبل شده بود اما باعث شد آنها خیلی زودتر از پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

برانکو ایوانکوویچ در فصل هفدهم و با توجه به ضعفی که در سمت چپ دفاعی تیمش داشت و باعث تغییرات پیاپی در این بخش شده بود و نفراتی مثل (محسن ربیع خواه، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، امین آرام طبع، وحید امیری و ...) را برای دیدارهایی در ترکیب قرار گرفته بودند، اینبار با تدبیر مجددی در نقل و انتقالات و جذب شجاع خلیل زاده برطرف شد. حضور مدافع مورد علاقه برانکو باعث شد تا محمد انصاری به پست تخصصی خودش برود و این تیم با در اختیار داشتن 4 مدافع مطمئن با آماری بهتر از فصل گذشته به کار خود برای تکرار قهرمانی ادامه دهد و تا به اینجای فصل 9 گل دریافتی را ثبت کرده‌اند.

پرسپولیس در فصل گذشته توانسته بود فصل را با ثبت 20 کلین شیت خاتمه دهد و در این فصل اکنون 13 بازی موفق شده دروازه‌اش را از رقبا و حمله‌وران حریف حفظ کند و برای تکرار و عبور از رکورد فصل گذشته باید در 9 بازی آینده حداقل 8 بازی را بدون دریافت گل به پایان برساند. با این حال به نظر می‌رسد هر چه نزدیک‌تر به جام جهانی شوند علیرضا بیرانوند نیز بتواند به آمار برتری در بسته نگه داشتن دروازه‌اش دست یابد و رکورد خط دفاعی این تیم را بهبود بخشد.