مدافعی برای استقلال که به مهاجم تبدیل شد

بازیکنی 27 ساله با کارنامه نه‌چندان قابل دفاع که به عنوان آخرین گزینه مورد نظر استقلالی‌ها برای تقویت خط حمله راهی تهران شد تا بعد از سال‌ها حضور در لیگ دسته اول نه سوپرلیگ چین بتواند طلسم مهاجم خارجی را در اردوی استقلال بشکند.

بازیکنی با دو گذرنامه

هرمان آکوالا جدیدترین نامی است که استقلالی‌ها در پی امضای قرارداد با او و تقویت خط حمله خود هستند. این بازیکن در سکوت خبری بامداد شنبه وارد تهران شد تا چهارمین نامی باشد که تا یک‌قدمی امضای قرارداد با استقلال پیش آمده است. علنی شدن نام این بازیکن در ورود به تهران باعث شد تا کنکاش‌ها پیرامون گذشته او به اوج خود برسد تا جایی که فاش شد آکوالا دو گذرنامه دارد که یکی او را 32 ساله و دیگری 27 ساله نشان می‌دهد.

هرمان آکوالا با یک متر و 86 سانتی‌متر قد بیشتر دوران فوتبال حرفه‌ای خود را در فوتبال شرق آسیا سپری کرده است. او در فصل گذشته در لیگ دسته اول چین برای باشگاه ژن ژیانگ تیان شیدا بازی کرد که طی 24 بار حضور در میدان موفق به 10 بار گلزنی شد. او همچنین سابقه حضور در لیگ تایلند با پیراهن بوریرام را نیز دارد.

از دفاع و هافبک دفاعی تا مهاجم

آکوالا فوتبال حرفه‌ای خود را از سال 2009 با امضای قراردادی با باشگاهی در زادگاهش کامرون آغاز کرد و طی 50 بار حضور در میدان تنها یک بار موفق به گلزنی شد. در آن مقطع این بازیکن در پست دفاع و هافبک تدافعی به میدان می‌رفت، به همین خاطر کارنامه چندان قابل قبولی در امر گلزنی از خود بر جا نگذاشت.

سال 2011 این بازیکن راهی جنوب شرق آسیا و تایلند شد تا پیراهن بوریرام را بر تن کند. 30 بازی و تنها سه گل زده باعث شد تا هرمان آکوالا مورد توجه باشگاه‌های دسته اولی چین قرار بگیرد. همین کوچ باعث شد تا پست این بازیکن از دفاع و هافبک دفاعی به مهاجم تغییر پیدا کند گرچه آمار گلزنی او چندان خوشایند نبود به خصوص در فصل گذشته که برای ژن ژیانگ تیان شیدا لئوپارد به میدان رفت و در 24 بازی تنها 10 بار گلزنی کرد.

برچسب 300 هزار یورویی روی هرمان

همزمان با ورود مهاجم کامرونی به تهران خبرهایی نقل محافل شد مبنی بر اینکه هرمان آکوالا با پیشنهادی نیز از سوی باشگاه باستیا فرانسه مواجه است اما ترجیح داده به پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت بدهد. در سایت‌های معتبر مارکتینگ فوتبال ارزشی که برای این بازیکن درج شده مبلغی در حدود 700 هزار یورو بود که رقم بسیار بالایی نشان می‌داد اما برخی نزدیکان استقلال در تشریح مفاد قرارداد احتمالی آکوالا با باشگاه تهرانی مدعی شدند این بازیکن طبق توافق قراردادی به ارزش 300 هزار یورو به امضا خواهد رساند که علاوه بر این مبلغ باشگاه آپشن‌های دیگری نیز در قرارداد او خواهد گنجاند تا رضایت او برای پوشیدن پیراهن استقلال جلب شود.

هرمان آکوالا دیروز در بدو ورود به تهران تست‌های پزشکی را پشت ‌سر گذاشت تا با تأیید سلامتی مراحل جذب او آغاز شود.

ورود پنهانی مهاجم زیمبابوه‌ای به تهران

جالب اینکه قبل از حضور مهاجم کامرونی در تهران قرار بود مهاجمی 27 ساله از زیمبابوه وارد تهران شود. متیو روسیک از باشگاه آمریکن تونس گزینه دیگر مربی آلمانی و باشگاه استقلال بود که در آخرین لحظه اعلام شد از حضور در تهران پشیمان شده است غافل از اینکه برخی نزدیکان به باشگاه استقلال مدعی شدند این بازیکن بنا به دلایلی محرمانه وارد پایتخت شده است.

درست از لحظه‌ای که این مهاجم 27 ساله صفحه شخصی وینفرد شفر در اینستاگرام را فالو کرد گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور او در تهران به اوج خود رسید به خصوص که پیرمرد آلمانی مدعی شده بود به دنبال جذب دو بازیکن خارجی برای تقویت تیم است.