کار راحت شاگردان قلعه نویی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا؟

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان درحالی قرار است در چارچوب مرحله پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف آیزوال هند برود که شاگردان قلعه نویی در این مرحله، جاگزین نفت تهران شدند و حالا امیدوارند با هدایت امیر قلعه نویی بتوانند چهارمین نماینده ایران در این مسابقات لقب بگیرند.

ذوب آهن پس از شروع ناامیدکننده ابتدای فصل، در فصل نقل و انتقالات زمستانی عملکرد خوبی داشت و با جذب بازیکنانی همچون اکبر ایمانی،  بختیار رحمانی، حسن کریمی،  خالد شفیعی،  محمد حسین مهران‌فر و میلاد فخرالدینی توانست در 6 بازی نیم فصل دوم 16 امتیاز کسب کند و در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار بگیرد.

همچنین اسماعیل شریفات،  احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور،  سیدایمان موسوی و علی حمام هم بازیکنانی بودند که به دلایل مختلف از جمله گذراندن خدمت سربازی از جمع شاگردان ژنرال جدا شدند.

در کل ذوب آهن تیم خوبی است و با هدایت امیرقلعه نویی می خواهد در آسیا هم خودی نشان دهد و به مرحله گروهی برسد. گروه B که در صورت پیروزی ذوب آهن تکمیل می شود، متشکل از الدحیل قطر،الوحده امارات و لوکوموتیو ازبکستان است و امیداریم سبزپوشان اصفهانی مانند سال 1389 ( 2010 ) بتوانند به مرحله گروهی و سپس به فینال این رقابت ها راه یابند.

اما از سویی دیگر آیزوال هند، تیمی به نسبت ضعیف تر از ذوب آهن به نظر می رسد که در سال 1984 تاسیس شد و پس از قهرمانی در لیگ دسته دوم فوتبال این کشور در سال 2015 ، یک سال بعد به لیگ برتر صعود کرد و در رده دوم قرار گرفت و سپس در سال 2016 - 2017 موفق شد در لیگ 10 تیمی هند، قهرمان شود و به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برسد.

آیزاول در این فصل رقابت های لیگ هند، 4 برد، 3 مساوی و 3 باخت کسب کرده و با 15 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی این لیگ قرار دارد, سرمربی این تیم پائولو مندس 39 ساله پرتغالی است که از سال 2017 هدایت تیم رقیب ذوب آهن ایران را برعهده گرفته و هنوز نتوانسته آمار قابل قبولی داشته باشد.

او در نخستین دیداری که هدایت این تیم را برعهده گرفت، موفق شد بازی 2 - صفر باخته را با تساوی 2 بر 2 تغییر دهد اما هنوز به موفقیت های گذشته نرسیده و درصدد است تا با شکست نماینده ایران برای نخستین بار راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شود.

این تیم 6 بازیکن خارجی به نام های مسیح سیغانی، یوگو کوبایاشی، کریم اومولاجا، آندر لونسچو، الفرید جریان ( کاپیتان ) و لئونس دودز زیکای دارد و دیگر بازیکنان این تیم هندی هستند. سیغانی و لونسچو مطرح ترین لژیونرهای این تیم هستند که هواداران هندی امید زیادی برای دیدار با آنها دارند.

البته نکته دیگری که درباره خارجی های آیزاول است، استفاده نکردن مندس از همه آنها در بازی روز سه شنبه است. طبق قوانین ای اف سی فقط 4 بازیکن خارجی از یک تیم می توانند در یک مسابقه به میدان بروند و باید دید سرمربی آیزاول کدام بازیکنان را از فهرست خود خارج می کند.

البته نکته مثبت برای ذوبی ها، بازسازی کامل ورزشگاه فولادشهر اصفهان است که می تواند تاثیر زیادی روی بازیکنان و کادرفنی داشته باشد و آنها پس از مدت زیادی در خانه خود ( فولادشهر ) میزبانی کنند.

از نیم فصل نخست لیگ هفدهم، ذوبی ها با توجه به تعمیرات ورزشگاه خانگی خود مجبور به انتقال دیدارهای شان به نقش‌جهان شدند و حالا پس از گذشت چندین ماه، ورزشگاه فولادشهر، آماده میزبانی دیدار ذوب‌آهن و آیزاول است.

همچنین ژنرال فوتبال ایران، امیر قلعه نویی هم که فصل گذشته در مسابقات لیگ قهرمانان حضور نداشت، حالا پس از یکسال دوری از این تورنمنت با ذوب آهن به این رقابت ها پا گذاشته و امیدوارست نتایج درخشانی بگیرد. سرمربی پیشین تیم ملی ایران، با تیم های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرده بود و حالا با چهارمین تیم در این مسابقات در شرایطی حاضر می شود که به یک برد در دیدار با آیزاول برای حضور در مرحله گروهی نیاز دارد.

آخرین حضور قلعه نویی در لیگ قهرمانان به 2 فصل گذشته باز می گردد که او توانست با تراکتورسازی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند، اما مقابل النصر امارات حذف شد و حالا امیدوار است تا در بازگشت دوباره به سطح اول قاره، تجربه ای درخشان ثبت کند.

نگاهی به ترکیب احتمالی 2 تیم؛

ذوب آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، گئورگ ولسیانی، حمید بوحمدان، اکبر ایمانی، محمد ستاری، محمدرضا حسینی، بختیار رحمانی و مرتضی تبریزی

همچنین خالدشفیعی، مهران درخشانی مهر و اکبر ایمانی هم به دلیل مصدومیت و کارهای اداری به این دیدار نمی رسند.

آیزوال: پائول، لعل هریتانگا، لعل دینلیانا، لاروسانگا، لونسچو، لعل رینموانا، سیغانی، کوبایاشی، دودوز، مینگموانا و لعل تانگا 11 بازیکن احتمالی مندس هستند.

همچنین با اعلام AFC ، اسامی داوران قضاوت کننده این مسابقه به شرح زیر هستند:

داور وسط: روبش گامینین

کمک داور اول: لوکو ادا یاکانتا

کمک داور دوم: سانجوا پرملال

داور چهارم: فیزولین تیمور از قرقیزستان

ناظر داوری: عونی حسونه از اردن

نماینده مسابقه: چانگ چین فان از چین تایپه