به گزارش ایرنا، این مهاجم ۲۸ ساله در دوبلین به دنیا آمده است و در تیم زیر ۲۱ ساله های ایرلند هم بازی كرده است اما زمانی كه متوجه شد شانسی برای حضور در تركیب بزرگسالان این كشور را ندارد ترجیح داد از ریشه لیبیایی پدربزرگش برای تجربه بازی ملی استفاده كند.

البته زاید علاوه بر ایرلند و لیبی، با توجه به ریشه خونی پدرش می توانست برای تیم ملی تونس هم بازی کند اما دعوت مارکوس پاکوئیتا مربی برزیلی لیبی در سال ۲۰۱۰ برای حضور او در بازی مقابل زامبیا در مرحله مقدماتی جام ملت های آفریقا شک او را از بین برد.

اگرچه زاید در این بازی به میدان نرفت اما خیلی زود در بازی دوستانه با نیجر نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد و پس از آن هم در بازی های کشورهای عربی سه بازی مقابل فلسطین، اردن و سودان انجام داد تا جمع بازی های ملی خود را به عدد چهار برساند.

این بازیکن در فهرست ۲۳ بازیکن تیم ملی لیبی برای حضور در جام ملت های آفریقای ۲۰۱۲ هم حضور دارد. مسابقاتی که از اول تا ۲۳ بهمن ماه در کشور دو کشور گابن و غنا برگزار می شود.

به این ترتیب پرسپولیس خیلی زود مهاجم تازه وارد خود را به مدت حداقل ۱۰ روز از دست خواهد داد. البته اگر لیبی هر چه زودتر از گردونه رقابت ها حذف شود در غیر این صورت ممکن است این زمان بیش از این هم طول بکشد.

سابقه دوران حرفه ای زاید در تیم های باشگاهی هم از تیم لسترسیتی آغاز شده است. او در سال های ۲۰۰ تا ۲۰۰۲ در تیم جوانان لسترسیتی بازی کرد و در ۲۰۰۲ به بری وندررز پیوست و در سال بعد در بازی مقابل دانداک از دقیقه ۷ تا ۱۶ سه گل به ثمر رساند تا سریع ترین هت تریک تاریخ این تیم را به نام خود ثبت کند و در همین سال جایزه بهترین بازیکن جوان اتحادیه بازیکنان حرفه ای فوتبال ایرلند را هم به دست آورد.

پس از به ثمر رساندن ۵۴ گل در ۱۰۶ بازی برای بری وندررز، در سال ۲۰۰۶ به درگدا یونایتد پیوست و به این تیم کمک کرد که نخستین مقام قهرمانی خود در لیگ ایرلند را به دست بیاورد؛ جامی که با کسب عنوان آقای گلی برای زاید همراه شد. زاید در ۷۱ بازی خود در این تیم ۲۰ گل به ثمر رساند و پس از آن در سال ۲۰۰۹ به اسپورتینگ فینگال رفت.

زاید پیش از انتقال به اسپورتینگ فینگال، سفری به کره جنوبی داشت تا برای بازی کردن در اینچئون یونایتد با مسئولان این تیم مذاکره کند، مذاکراتی که بی نتیجه ماند تا او به حضور خود در فوتبال ایرلند ادامه بدهد و در ۵۴ بازی برای تیم جدیدش ۲۱ گل به ثمر برساند.

دری سیتی آخرین تیمی بود که زاید پیراهن آن را پیش از حضور در پرسپولیس بر تن کرده است. او در فصل نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته با قراردادی آزاد به این تیم پیوست و در پایان رقابت های فصل گذشته فوتبال باشگاهی ایرلند علاوه بر کسب عنوان آقای گلی با به ثمر رساندن ۲۳ گل، جایزه بهترین بازیکن اتحادیه بازیکنان حرفه ای فوتبال ایرلند را هم به دست آورد.

ایمون زاید كه سابقه كار مطبوعاتی هم در كارنامه خود دارد روز گذشته قراردادی ۶ ماهه با پرسپولیس امضا كرد تا شاید با پوشیدن پیراهن شماره ۱۲ این تیم گره مشكل گلزنی سرخپوشان را باز كند.