بازیکن ملی پوش: نه بازیگر هستم، نه فیلم بازی می‌کنم!

ابوالفضل یعقوبی ملی‌پوش تکواندو بعد از حذف زودهنگام در گرند‌اسلم چین با باخت مقابل سئوک بای کیم کره‌ای با گلایه از نامهربانی بعضی مسئولان و تکواندوکاران سکوتش را شکست. او می‌گوید‌: «مدت‌هاست زخم معده دارم و درد می‌کشم اما مجبور بودم، برابر دردهایم صبور باشم. چون در این مدت متهم شدم که فیلم بازی می‌کنم و می‌خواهم باخت‌هایم را توجیه کنم.»

یعقوبی با اشاره به خونریزی معده‌‌اش ادامه می‌دهد: «وزن کم کردن برای مسابقات باعث شد دردهایم شدیدتر شود طوری که خون بالا می‌آوردم و در گرندپریکس لندن دوباره معده‌ام خونریزی کرد و حال خوبی نداشتم اما شرایطی که در گرند‌اسلم چین داشتم از مسابقات قبلی بدتر بود. بعد از وزن‌کشی به چین رسیدم، به سرمربی تیم ملی گفتم حالم خوب نیست و دهانم پر خون بود. حتی جلوی روی آنها حالم بد شد و نتوانستم مبارزه‌ام را کنترل کنم.»

نایب‌قهرمان آسیا در واکنش به ادعای بعضی مسئولان که او را متهم به تمارض می‌کردند می‌گوید‌: «بارها دردم را گفتم اما گوش شنوایی نبود. بعضی‌ها متهم کردند که فیلم بازی می‌کنم و یا ‌گفتند ابوالفضل اعتماد به نفس ندارد و به لحاظ روحی به‌هم ریخته است. احساس ‌کردم در تیم ملی بین بازیکنان فرق می‌گذارند. چون اگر این شرایط را بازیکن دیگری داشت خیلی پیگیری می‌کردند اما درباره وانمود ‌کردند که انگار من دروغ می‌گویم.»

یعقوبی ادامه می‌دهد‌: «با برگشت از گرند‌اسلم چین پیش دکتر رفتم که تشخیص داد زخم معده‌ام عفونت کرده است و به همین دلیل تیکه‌‌برداری کردند. دکتر احتمال سرطان را محتمل دانست. البته آزمایش‌های بیشتری داده‌ام و هنوز جواب آزمایش‌هایم را نگرفته‌ام. امیدوارم که جواب آزمایش‌ها منفی باشد و مشکلی پیش نیاید.»

ملی‌پوش تکواندو روزهای سختی می‌گذراند‌: «درد آزارم نمی‌دهد، بلکه نگاه و قضاوت‌های بعضی از دوستانم است که آزارم می‌دهد. تبعیضی که ‌گاهی وقت‌ها در اردوهای تیم ملی شاهد هستم. گفتند فیلم بازی می‌کنم اما من نه بازیگر هستم و نه ترسو. درد داشتم اما اعتراض نکردم و تمریناتم را انجام دادم.»

او از عملکردش راضی نیست و می‌خواهد خداحافظی کند‌: «در یک سال گذشته موفق نبودم به همین خاطر از عملکردم راضی نیستم. دنبال مقصر نیستم و نمی‌خواهم باخت‌هایم توجیه کنم و یا مسئولیت آن را به گردن کسی بیندازم. با شرایطی که دارم به فکر خداحافظی از تیم ملی هستم.»