اظهارات تاج درباره مشکل میزبانی نمایندگان ایران از تیم‌های عربستانی

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با رادیو درباره میزبانی نمایندگان ایران از تیم‌های عربستانی اظهار کرد: مشکل با عربستان به ۲ سال و نیم پیش بر می‌گردد. به اتفاقی که در تهران افتاد. آن‌ها به AFC شکایت کردند و اعلام کردند دیگر در ایران بازی نمی‌کنیم. همان موقع نماینده ما در کمیته مسابقات اعتراض کرد. کمیته مسابقات بعد از رایزنی‌ها و مستندات نماینده ما و عربستان، اعلام کرد عربستان نمی‌تواند در ایران بازی کند. این اتفاق در کمیته اجرایی AFC تصویب و قانونی شد که هنوز پابرجاست. تلاش ما این است که این رای را بشکنیم.

تاج درباره اقدامات انجام شده برای حل این موضوع بیان کرد: ما نامه‌ای به AFC و فیفا نوشتیم. ۱۰ روز پیش نیز نمایندگان AFC که ناظران امنیتی هستند به ایران آمدند. قبلا هم گروه دیگری آمده بودند. آن‌ها امنیت ایران را تائید کردند، اما هنوز گزارش آن منتشر نشده است. همچنین 2 روز پیش با شیخ احمد، رئیس فدراسیون قطر صحبت کردم تا بازی‌های ما با عربستان در قطر برگزار شود.

او ادامه داد: از آن جا که عربستانی‌ها نمی‌خواهند در قطر بازی کنند. ما از تیم‌های تراکتور سازی و استقلال خواستیم، کشور قطر را انتخاب کنند. شیخ احمد نیز روز گذشته رسما اعلام کرد که میزبان ایران خواهد بود. اگر عربستان نخواهد در قطر بازی کند، محکوم می‌شود، چون هئیت اجرایی قطر را پذیرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: نامه‌ای به شیخ سلمان فرستاده ایم و در آن مستنداتی ارائه کرده ایم و اعلام کردیم این راه خطرناکی است که  2 سال و نیم است به اشتباه رفته اید و حالا تبعات آن را می‌بینید. پیشنهاد کرده ایم که یک بار دیگر موضوع ایران بعد از انتشار گزارش ناظر امنیتی در هیئت اجرایی مطرح شود. امیدوارم این بار بپذیرند و رای مثبتی بگیریم. در کنار این کار وکلای ما هم پیگیر این موضوع هستند و دادگاه CAS را هم دنبال می‌کنیم. از شیخ سلمان و اینفانتیو هم برای سفر به ایران دعوت کرده ایم تا این موضوع از راه‌های دیپلماتیک هم دنبال شود.

تاج در مورد اینکه چگونه قطر توانسته میزبانی را دوباره بدست آورد خاطر نشان کرد: موضوع امارات و عربستان با قطر با موضوع ما و عربستان از نظر ماهیتی فرق دارد. عربستان و امارات درخواست حضور نیافتن در قطر را داشتند، اما کمیته مسابقات مستندات آن‌ها را رد کرد. در حالی که عربستان در مورد موضوع ایران و عربستان از کمیته مسابقات و هئیت اجرایی رای گرفته است.