بازگشت عثمان دمبله به تمرینات بارسلونا

عثمان دمبله، ستاره 20 ساله فرانسوی بارسلونا تابستان با قراردادی 105 میلیون یورویی پیراهن آبی و اناری را به تن کرد. او پس از یک دوره شورش در دورتموند و عدم حضور در تمرینات این باشگاه توانست مجوز جدایی بگیرد.

دمبله پس از تنها سه بازی برای بارسا، در دیدار مقابل ختافه به شدت مصدوم شد و 4 ماه به دور از میادین ماند. او اوایل ماه گذشته با پشت سر گذاشتن مصدومیت توانست شرایط بازی را پیدا کند اما پس از 10 روز بار دیگر مصدوم شد.

او به دلیل همین مصدومیت ها نتوانسته به اندازه انگشتان دو دست هم برای بارسا به میدان برود. او تا پایان فصل اگر مصدوم نشود نیز به مرز 25 بازی رسمی نخواهد رسید تا دورتموند در اولین سال حضور دمبله در بارسا نتواند 5 میلیون یورویی که باشگاه کاتالانی ضمانت کرده بود را دریافت کند.

اما دلیل ناکامی های دمبله و مصدومیت های متوالی او چیست؟

اولین مورد می توان به تمرینات پیش فصل نامنظم دمبله اشاره کرد. او به دلیل شورش نتوانست تمرینات خوبی را پیش از فصل پشت سر بگذارد و با بدنی نه چندان آماده برای بارسا به میدان رفت.

دومین مورد به عدم پختگی دمبله در تصمیم گیری بر می گردد. طبق ادعای تیم پزشکی بارسا، دمبله در شرایطی برابر ختافه به میدان رفت که مصدومیتی جزئی در کشاله ران خود داشت ولی این موضوع را مخفی کرد تا تاوان سختی پس بدهد. والورده هم در یکی از نشست های خبری خود این موضوع را تایید کرد.

سومین مورد می تواند به فشارهای ذهنی او مربوط باشد. دمبله قصد دارد به همه اثبات کند که ارزش 105 میلیون یورویی که برای جذبش پرداخت شده را دارد و برای او که هنوز در ابتدای راه فوتبال قرار دارد و با 20 سال سن، مدیریت این فشارها، کار دشواری بوده است.