پرسپولیس به دنبال انتقام از برزیل ایران

دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر در سه روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار می شود که دلیل این مساله آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از 23 بهمن است. 

نگاهی به دو بازی روز چهارشنبه می اندازیم:

تراکتورسازی - گسترش فولاد؛ دربی تبریز با حضور ساغلام

تراکتورسازی به دلیل رفتار هوادارانش از یک بازی  خانگی محروم شده اما به دلیل اینکه این هفته دربی تبریز برگزار می شود این محرومیت قرار است در هفته های بعد در مورد قرمزپوشان تبریزی اعمال شود. به این ترتیب ساغلام سرمربی جدید تراکتورسازی برای اولین مرتبه مقابل هواداران تراکتورسازی ظاهر می شود. در دو بازی گذشته تراکتورسازی خارج از خانه بازی کرده بود. اکنون تراکتورسازان در این بازی برای حفظ رتبه دهمی خود تلاش می کند اما گسترش فولاد تبریز به دنبال رتبه ششمی استقلال است. شاگردان فیروز کریمی اگر در این بازی پیروز شوند یک پله صعود خواهند کرد و به طور موقت جانشین استقلال خواهند شد. این اولین دربی است که ساغلام سرمربی جدید تراکتورسازی تجربه می کند. سربازان ذوب آهن مثل احسان پهلوان و مهدی‌زاده در تراکتورسازی جا افتاده‌اند و برگ برنده قرمزپوشان می‌توانند این بازیکنان با انگیزه باشند.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس؛  دیدار انتقامی سرخپوشان در برزیل 

این مسابقه برای هواداران پرسپولیس جنبه انتقامی دارد. نفت آبادان پرسپولیس را در جام حذفی شکست داد و اکنون هواداران از برانکو و شاگردانش می خواهند که در این بازی پیروز شوند و انتقام آن شکست را بگیرند. البته پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود 54 امتیازی خواهد شد و با قهرمانی در لیگ برتر 7 امتیاز فاصله خواهد داشت. نفت آبادان هم که هفته گذشته در خانه در جام حذفی از استقلال شکست خورد و سپس در لیگ برتر مقابل فولاد به مساوی رضایت داد به دنبال اعاده حیثیت است. البته بعید است در این بازی سوشا مکانی دروازه بان اسبق پرسپولیس درون دروازه نفت آبادان قرار بگیرد زیرا این بازیکن از نظر هواداران نفتی مقصر اصلی حذف صنعت نفت از جام حذفی بوده است و خواستار جدایی از تیم نفت شده‌ است.پرسپولیس در این بازی تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و احتمال دارد کمال کامیابی‌نیا هم در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار بگیرد. به این ترتیب سرخپوشان با تمام قوا به برزیل ایران سفر کرده‌اند تا ۳ امتیاز شیرین به هوادارانشان سوغاتی بدهند.

پرسپولیس در تهران 2 بر صفر نفت آبادان را در لیگ برتر برد.

هفته بیست و سوم: گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ‌و یوم الله 22 بهمن

چهارشنبه 18 بهمن 96

تراکتورسازی تبریز - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 14:15

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 17

پنجشنبه 19 بهمن 96

استقلال تهران- سپیدرود رشت- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16

سایپا تهران - ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه پاس قوامین- ساعت 16

 

جمعه 20 بهمن 96

پدیده خراسان - پارس جنوبی جم –- ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت 14:30

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان  - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 15

پیکان تهران - سیاه جامگان مشهد - ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 15

فولاد مبارکه سپاهان - نفت تهران –- ورزشگاه نقش جهان اصفهان - ساعت ۱۶