برنامه بازی های استقلال در لیگ قهرمانان/ آبی پوشان در گروه مرگ

تیم فوتبال استقلال با قرار گرفتن در گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کار دشواری برای صعود از گروه چهارم این رقابت‌ها دارد.

تیم فوتبال استقلال در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الریان قطر، الهلال عربستان و العین امارات هم‌گروه است.

آبی‌های پایتخت در گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و صعود از این گروه برای استقلال به تنهایی یک دستاورد محسوب می‌شود چرا که الهلال فینالیست دوره قبلی این رقابت‌ها است و العین پرستاره هم تیمی است که پارسال، استقلال را حذف کرد و الریان هم در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا، نتایج نسبتا خوبی مقابل پرسپولیس به دست آورد.

تیم الریان قطر با هدایت لادروپ وضعیت نسبتا خوبی در لیگ قطر دارد. آن‌ها در لیگ ۱۲ تیمی قطر با ۳۵ امتیاز از ۱۵ بازی در رده سوم قرار دارند و با تیم صدرنشین تنها چهار امتیاز فاصله دارد. در الریان بازیکنان سرشناسی مثل سباستین سوریا و رودریگو تاباتا حضور دارند.

اما تیم دیگری که با استقلال هم‌گروه است، الهلال عربستان است. الهلال فینالیست دوره قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با قدرت در صدر جدول لیگ عربستان قرار دارد. آن‌ها در لیگ ۱۴ تیمی عربستان از ۱۹ بازی ۴۲ امتیاز به دست آورده‌اند و با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، صدرنشین هستند. الهلال بعد از مصدومیت خریبین، ازکوئیل چروتی مهاجم  آرژانتینی را جذب کرد. این بازیکن در تیم سن لورنزو آرژانتین بازی می‌کرد و حالا به عربستان آمده است اما این همه موجودی الهلال نیست و دروازه‌بان این تیم الحبسی همان کسی است که در لیگ برتر انگلیس بازی کرده است. دروازه‌بان عمانی که موفقیت‌های قابل توجهی در فوتبال به دست آورده است.

سومین هم‌گروه استقلال العین است. العین امارات در حال حاضر در لیگ ۱۲ تیمی امارات بعد از برگزاری ۱۵ بازی و با ۳۵ امتیاز صدرنشین است.

العین از تیم‌هایی که فصل گذشته با استقلال دیدار داشت و هرچند که در تهران مغلوب این تیم شد اما در بازی برگشت با شش گل استقلال را شکست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف کرد. مطمئنا حضور این تیم در گروه استقلال حساسیت‌های خاص خودش را دارد و آبی‌های پایتخت تلاش می‌کنند انتقام شکست خود را از این تیم بگیرند. از بازیکنان سرشناس العین می‌توان به عمر عبدالرحمان اشاره کرد. هرچند گفته می‌شود او مصدوم است و شاید بازی با استقلال را از دست بدهد.

برنامه بازی‌های استقلال در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۲۴ بهمن، الریان – استقلال

سه‌شنبه ۱ اسفند، استقلال – الهلال عربستان

سه‌شنبه ۱۵ اسفند، العین – استقلال

دوشنبه ۲۱ اسفند، استقلال – العین

دوشنبه ۱۳ فروردین، استقلال – الریان

دوشنبه، ۲۷ فروردین، الهلال – استقلال