واکنش ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ادعای علی کریمی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: تشویش اذهان عمومی، کذب و افترا علیه نهادهای انقلابی زیبنده اهالی ورزش نیست و در صورت ادامه روند پیش آمده، این ستاد علی‌رغم میل باطنی، اقدام قانونی را حق و تکلیف خود می‌داند.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد، دبیر این ستاد در پی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، پیرامون ادعای شکایت ستاد از یکی از اهالی فوتبال (علی کریمی)، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که از جمله آن‌، مرتبه تذکر لسانی است و از نظر شرع بر هر مؤمنی واجب است نسبت به ترک معروف یا انجام منکر در جامعه بی‌تفاوت نباشد.

وی گفت: در آبان ماه سال جاری گزارشی در خصوص پست‌های اینستاگرامی آقای علی کریمی به این ستاد واصل شد که پس از بررسی، صحت گزارش مورد تأیید قرار گرفت و این ستاد تذکر مکتوبی را جهت اصلاح و ارشاد نامبرده به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال نمود.

لازم به ذکر است، این تذکر نه تنها از نظر محتوا هیچ گونه ارتباطی با فدراسیون فوتبال و موضوعات داخلی آن نداشته، بلکه از لحاظ زمان نیز با اختلافات اخیر ایشان و فدراسیون سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد افزود: تشویش اذهان عمومی، کذب و افترا علیه نهادهای انقلابی زیبنده اهالی ورزش نیست و در صورت ادامه روند پیش آمده، این ستاد علی‌رغم میل باطنی، اقدام قانونی را حق و تکلیف خود می‌داند.

روز گذشته علی کریمی با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از وی به دلیل انتشار دو پست در اینستاگرام شکایت کرده است.

همزمان شدن این اتفاق با انتقادات تند علی کریمی از مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال و سایر ارکان این فدراسیون باعث شد روابط عمومی فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کند که شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان، پیرو خواست و یا با اطلاع فدراسیون فوتبال نبوده است.