ضرر هفت و نیم میلیاردی صید استقلال به ایتالیایی‌ها

بعد از نزدیک به دو ماه ناکامی در پروسه جذب بازیکن خارجی باشگاه استقلال در فاصله چند ساعت تا پایان مهلت ارسال فهرست جدید بازیکنان به کنفدراسیون فوتبال آسیا دو بازیکن خارجی به خدمت گرفت که یکی از آنها بازیکنی سرشناس از سنگال بود که در سال های گذشته در فوتبال ایتالیا و چند کشور اروپایی دیگر برای خود اسم و رسمی رقم زده بود.

مامه بابا تیام بازیکن 26 ساله سنگالی که به عنوان بازیکن با باشگاه یوونتوس ایتالیا قرارداد داشت اما در چند فصل گذشته و از سن 22 سالگی به صورت بازیکن قرضی برای باشگاه های مختلف در کشورهای مختلف بازی کرد بعد از حضور در امپولی به یکباره در آخرین روزهای نقل و انتقالات زمستانی قراردادش را با یوونتوس فسخ کرد تا بازیکن آزاد شناخته شود. اتفاقی که زمینه ورود او به استقلال ایران را فراهم کرد تا وینفرد شفر از جذب این بازیکن حسابی خوشحال باشد.

در شرایطی که نحوه عقد قرارداد استقلال با این بازیکن و هزینه ای که پرداخت شده هنوز با ابهامات زیادی روبرو است اخبار پیرامون مامه بابا تیام نشان می دهد این بازیکن دو فصل قبل با پیشنهادی 1.5 میلیون یورویی(هفت و نیم میلیاردی) از سوی باشگاه زولت وارگم بلژیک برای امضای قرارداد سه ساله دریافت کرد که سران یوونتوس مشکلی برای فروش او نداشتند اما خود تیام با آن مخالفت کرد.

در آن سال تیام به عنوان بازیکن قرضی 28 بازی برای زولت وارگم در ژوپیرلیگ انجام داد که 9 گل زد و روی 13 گل دیگر این تیم تاثیرگذار بود تا همین عملکرد باعث شود سران باشگاه حاضر به شکست رکورد پرداختی های خود برای قطعی کردن قرارداد قرضی او شوند اما خود تیام زیر بار نرفت تا باز هم به باشگاه دیگری قرض داده شود و سر از پائوک سالونیکای یونان در بیاورد.