تنها عدالت ما را آرام می‌کند

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم مدعی است تیمش همان کیفیت نیم‌فصل نخست لیگ برتر را دارد و تنها در نتیجه‌گیری موفق نبوده است.

مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پدیده خراسان اظهار داشت: قبل از صحبت درباره بازی، خوشحالی خود را از حضور در شهر مشهد و در جوار امام رضا (ع) ابراز می‌کنم. در تیم ابومسلم در مشهد بازی می‌کردم و خاطرات خوبی از مشهد دارم. بازی فردا بازی سختی برای هر دو تیم پارس و پدیده خواهد بود. با توجه به نتایج دو تیم بازی می‌تواند جذابیت‌هایی داشته باشد، اما کاش بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شد. دو تیم بازی خوبی روی زمین ارائه می‌کنند و لازمه آن، زمین هموار است. زمین ثامن کیفیت لازم را ندارد و استقبال خوبی از بازی نمی‌شود. به‌هرحال میزبان تصمیم‌گیرنده است. در ترکیب فردا باید تغییراتی ایجاد کنیم و شاید بازی فیزیکی دنبال شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش برای بازی فردا مصدوم یا محرومی دارد یا خیر، گفت: تنها محروم ما علی دشتی است. حسین پورامینی هم دچار مصدومیت شده که احتمالاً تا فردا شرایط بهتری پیدا می‌کند. هنوز این موضوع مشخص نیست و پزشک تیم باید در این خصوص نظر بدهد.

سرمربی تیم پارس جنوبی با بیان اینکه تیمش در ابتدای لیگ برتر با انگیزه سقوط نکردن وارد مسابقات شد، تصریح کرد: زمانی که به نیم‌فصل دوم وارد شدیم تیم خطر سقوط احساس نمی‌کرد و تنها انگیزه ما در ادامه فصل کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست که با تمام وجود تلاش می‌کنیم به این مهم دست یابیم. البته انتظارات نباید بالا باشد، اما کادر فنی و بازیکنان تلاش خود را در این خصوص می‌کنند. بقیه آن دست ما نیست، بلکه خدا هم باید به ما عنایت کند.

تارتار در مورد نتایج نه چندان مطلوب تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر خاطرنشان کرد: شاید از لحاظ نتیجه مانند نیم‌فصل اول نبوده باشیم، اما از لحاظ کیفیت همان بازی‌های نیم‌فصل اول را ارائه می‌کنیم و کارشناسانی که بازی‌های ما را می‌بینند می‌فهمند که ما بد بازی نمی‌کنیم، اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث می‌شود ما به سه امتیاز بازی‌ها نرسیم. من روی اشتباهات داوری تأکید دارم، چون در پنج بازی هفت هفته گذشته در این مورد صدمه خوردیم. کاری هم نمی‌شود کرد، البته نمی‌گویم این اشتباهات عمدی است، اما می‌گویم این اتفاقات فقط برای ما رخ می‌دهد و ما دچار شک و شبهه می‌شویم. مردم هم در کوچه و خیابان می‌گویند داستان چیست؟! البته باید بگویم ما داوران خوبی داریم.

وی با اشاره به اشتباهات فردی بازیکنانش افزود: در چند بازی بازیکنان ما اشتباهات فردی داشتند که این به خود ما بر می‌گردد. اگر بیشتر با بازیکنان کار کنیم، اشتباهات ما کاهش یابد.

سرمربی تیم پارس جنوبی در خصوص اعتراض برخی از هواداران پارس به کادر فنی این تیم در نیم‌فصل دوم گفت: هواداران برای ما عزیز هستند و اگر اعتراض آن‌ها به ناحق هم باشد، باز هم حق دارند. ما خودمان انتظارات را افزایش دادیم و باید تا انتها پیش برویم. به آن‌ها حق می‌دهیم، چون بهترین هواداران را داریم. من در رشت مربیگری کردم، زمانی بود که کل ورزشگاه خواهان برکناری من بودند، اما در انتهای فصل همه من را تشویق کردند. تعداد کمی از طرفداران پارس جنوبی معترض بودند که خود آن‌ها ناراحت هستند و می‌خواهند جبران کنند. در بازی قبل هم همه ما را تشویق کردند. زیبایی فوتبال به وجود هواداران است.

تارتار در واکنش به اظهارات علی کریمی در خصوص ناپاکی‌های موجود در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من کلی صحبت می‌کنم. خوب نیست که در مورد صحبت‌های کریمی اظهارنظر کنم، اما باید بدانیم که کار مربی خیلی سخت است. از مسئولان می‌خواهم تا امکان دارد و می‌توانند بدنه فدراسیون و فوتبال را پاک کنند. اشتباهات سهوی اشکالی ندارد، اما اینکه برخی تیم‌ها از این اشتباهات نفع ببرند، ما را دچار شک و شبهه می‌کند. البته من نمی‌گویم این موارد وجود دارد.

وی ادامه داد: هم تاج و هم کریمی زحمت می‌کشند، اما سرمربیگری سخت‌ترین و پراسترس‌ترین شغل بعد از خلبانان جنگ است. سرمربیان فشار زیادی تحمل می‌کنند، اما برای مربیگری باید صبور باشیم. کریمی آدم صادقی است و بی‌پروا صحبت کرده. او هم در آن شرایط سخت نتوانسته خود را کنترل کند. از مسئولان می‌خواهم خود را به جای ما گذاشته و بدانند چقدر سختی می‌کشیم.

سرمربی پارس جنوبی با بیان اینکه یک سوت اشتباه داور ممکن است زحمات مجموعه‌ای را هدر بدهد، گفت: اگر به سوت درست باشد که هیچ، اما یک سوت اشتباه سبب سقوط یک تیم به لیگ دسته اول می‌شود و آینده کاری مربی آن تیم دچار مشکل می‌شود. ما پارس جنوبی هستیم و با وجود اینکه استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و تراکتورسازی قدمت بیشتری از ما دارند، اما عدالت ما مربیان را آرام می‌کند. امیدوارم عدالت اجرا شود. من نمی‌خواهم فردا حقی را از پدیده بگیرم، اما راضی نیستم که حق ما را هم به پدیده بدهند.

وی در خاتمه تصریح کرد: نمی‌خواهم به دیدار‌های گذشته مقابل استقلال، سایپا و سپاهان اشاره کنم. اتفاقاتی در آن دیدار‌ها رخ داد که نتایج را عوض کرد. آن وقت می‌گویند چه اتفاقی افتاده که در نیم‌فصل دوم چنین نتایجی رقم خورده است، اما نمی‌گویند داور چه کار کرده است؟! ما می‌توانستیم در نیم‌فصل دوم هشت امتیاز بیشتر از امتیازات فعلی داشته باشیم. امیدوارم بدنه فدراسیون و فوتبال کشور پاک شود، هرچند می‌دانم پاک است، اما خیال همه را راحت کنند.