رونمایی از استقلال آسیایی و بازگشت شاگردان برانکو

استقلال روز سه شنبه در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا در قطر به مصاف تیم الریان می‌رود. الریان نسبت به دو تیم دیگر گروه یعنی الهلال عربستان و العین امارات ضعیف‌تر به نظر می‌رسد یا حداقل آوازه‌کمتری دارد. با این حال الریان در خانه خودش تیمی خطرناک است زیرا میشل لادروپ سرمربی دانمارکی الریان زیر فشار انتقادهاست و بازی با استقلال برای این مربی حکم مرگ و زندگی را دارد. برخی از رسانه‌های قطری می‌گویند اگر الریان نتواند استقلال را شکست بدهد وارد بحران عمیقی خواهد شد. 

الریان در حال حاضر در رده سوم لیگ ستارگان قطر است اما شکست‌های بدی مقابل الدحیل و السد قطر خورده به طوری که برخی از کارشناسان فوتبال قطر می‌گویند الریان با خط دفاع متزلزلی که دارد حریف استقلال نخواهد شد. هرچند سباستین سوریا و تاباتا دو بازیکن سرشناس خارجی الریان بازیکنان خطرناکی هستند و عبدالرزاق حمدالله مهاجم مراکشی الریان هم یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان فوتبال آسیا محسوب می‌شود. بنابراین خط دفاع استقلال باید با تمرکز بالا و هوشمندانه مراقب این مهره‌های خطرناک الریان باشند.

استقلال خط دفاع مستحکمی دارد و خیال آبی پوشان از درون دروازه راحت است چه مهدی رحمتی در ترکیب باشد یا حسین حسینی، با این حال شفر قطعا بهتر از هر کسی می‌داند که سطح لیگ قهرمانان آسیا بالاتر از لیگ برتر است و برخی به سرمربی استقلال توصیه کرده‌اند که در آسیا با گاردی بسته مقابل حریفان قرار بگیرد و فضای زیادی به الریان ندهند. 

استقلال هم بازیکنان بین‌المللی مثل سرور جباروف دارد که می‌تواند یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش در این مسابقه شود. البته داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، مجید حسینی هم انگیزه و توانایی فراوانی برای درخشش در این مسابقه دارند.

استقلال که سابقه دو قهرمانی در آسیا را دارد باید گام اول را محکم بردارد. شاگردان شفر بازی‌های سختی را در دو سه هفته پیش رو دارند و بعد از این بازی هم باید به مصاف تیم الهلال عربستان بروند با این حال آنها در حال حاضر فقط روی موفقیت در بازی با الریان متمرکز شده‌اند. 

برنامه مسابقات گروه D

الریان قطر- استقلال ایران ساعت ۱۸:۴۰

الهلال عربستان- العین امارات  ۲۰:۵۵

پرسپولیس - نسف قارشی ازبکستان؛ اولین حمله ارتش سرخ به آسیا

پرسپولیس فصل قبل به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کرد اما نتوانست به فینال برسد و اکنون برانکو و شاگردانش می‌خواهند ماموریت نیمه تمام خود را تمام کنند و ارتش سرخ آسیا در این فصل نسبت به فصل گذشته در گروهی آسان‌تر قرار گرفته و بزرگترین شانس پرسپولیس این است که در این فصل با تیمی از عربستان همگروه نیست و به همین دلیل از امتیاز میزبانی خود در مرحله گروهی به خوبی بهره خواهد برد. نسف قارشی را می‌توان ضعیف‌ترین تیم گروه پرسپولیس دانست تیمی که در پلی آف مجوز حضور در مرحله گروهی گرفت. نسف قارشی فصل گذشته در لیگ ازبکستان نایب قهرمان شده است و حالا باید به مصاف قهرمان ایران بیاید. تمامی بازیکنان پرسپولیس برای این بازی آماده هستند و سرخپوشان از امتیاز میزبانی در این مسابقه برخوردار هستند و قطعا حضور پرشمار هواداران انگیزه مضاعفی برای سرخپوشان خواهد شد که گام اول را محکم بردارند. این اولین تقابل نسف قارشی با پرسپولیس است. قطعا فوتبال ازبکستان بیشتر بر آمادگی بدنی بازیکنان استوار است و پرسپولیس باید انتظار یک بازی درگیرانه را داشته باشد.  پرسپولیس نسبت به فصل گذشته مهدی طارمی را در اختیار ندارد اما علی علیپور گلزنی تمام عیار و شش دانگ شده که می‌تواند جای خالی طارمی را پر کند.

برنامه مسابقات گروه C

پرسپولیس - نسف قارشی ساعت ۱۷:۱۵

الوصل امارات - السد قطر  ساعت ۱۸:۳۰