از فوتبال فاسد تاجنگ قدرت در فدراسیون فوتبال

سرویس ورزشی افکار نیوز -با توجه به تعطیلی لیگ برتر فوتبال کشور در هفته گذشته، برنامه این هفته نود به موضوع دلالی در فوتبال و مسائل پشت پرده ورزشی اختصاص دیافته بود .


ابهام در انتخابات

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، در بخش ابتدایی برنامه به جلسه مجمع فدراسیون فوتبال در هفته جاری پر داخته شد. و در خصوص انتخابات صورت گرفته به منظور تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال، با هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال و منصور عظیم زاده، رئیس پیشین روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به ارتباط بر قرار شد. عظیم زاده اعتقاد داشت این فدراسیون، بنا بر اساسنامه کنونی فدراسیون برای هر گونه اصلاحی در اساسنامه، باید سه چهارم اعضای مطلق مجمع رأی مثبت اعلام کنندو این در حالی بود که مجمع امروز فدراسیون با ۶۱ نفر برگزار شد.
در طرف مقابل، هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری و قوانین فیفا نیز بر این باورند که تغییرات بنا بر رأی پنجاه به علاوه یک درصد اعضای مجمع صورت می‌گیرد و برای همین، اصلاحات اساسنامه باید انجام شود.

جدال قدرتها
فردوسی پور در بخشی از برنامه نود به ماجرای جناح بندی های صورت گرفته در فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال برای رسیدن به ریاست این فدراسیون به وضوح قابل مشاهده است.

مجری برنامه نود در ادامه اظهارات خود به تقسیم بندی های صورت گرفته در میان افراد اشاره و عنوان کرد: از یک سو کفاشیان، فتح الله زاده و نبی در یک گروه هستند و از سوی دیگر تاج و عزیز محمدی و سایر دوستان در سوی دیگر قرار گرفته اند.

مصاحبه با بازیکنی که عزیزانش را از دست داده

برنامه نود این هفته قسمتی از زمان خود را به فاجعه زلزله بم اختصاص داد. دوربین نود این هفته گزارشی از زندگی محسن مظفری زاده بازیکن مس سرچشمه کرمان که تعداد ۱۰ نفر از اعضای خانواده خود را زلزله سال ۸۲ بم از دست داده بود به تصویر کشید.
او قصه شب تلخ زلزله را اینگونه روایت کرد: وقتی رسیدم، شب بود. نزدیک ۹ شب. بالای خانه ویرانه بودیم و آوار را که کنار زدیم به پاهای مادرم رسیدم. امکان بیرون کشیدنش نبود و مجبور شدیم دوباره روی جنازه را بپوشانیم.


بحثدلالی نود
به گزارش افکار نیوز، برنامه شب گذشته نود به بحثدلالی در فوتبال ایران نیز پرداخت. که در این زمینه گزارش های از فوتبالیست‌های داخلی و خارجی تهیه شده بود. اما مصاحبه با با دنی اولروم بنا بدلایل عجیبی کنسل شد.

دنی اولروم از بازیکنان افریقایی فوتبال ایران است که سابقه بازی در تراکتورسازی، ابومسلم و چند تیم دیگر را در کارنامه دارد.

دنی اولروم که تا دقایق آخر خود را برای انجام مصاحبه آماده کرده بود و گویا صحبتهای داغی هم داشته، به یک باره با مخالفت همسر ایرانی خود روبرو می‌شود و همسر اولروم در گفتگو با خبرنگار مشهدی اعلام کرد: من مدیر برنامه و همه کاره دنی هستم و اجازه نمی‌دهم که او مصاحبه کند.

وی افزود: هرچند دلالهای زیادی طی ماههای اخیر با همسرم تماس گرفته‌اند اما بدلیل اینکه سند و مدرکی از آن‌ها نداریم نمی‌توانیم صحبتی هم داشته باشیم و من تشخیص دادم که لازم نیست او مصاحبه کند خودم هم مصاحبه نمی‌کنم!

عادل فردوسی پور در بحثدلالی در فوتبال از برخی بازیکنان حرف زد که ترسیده اند با نود گفت و گو کنند.

به گزارش افکار نیوز، همچنین دیشب اظهارات خشایار محسنی و هدایتی برای بینندگان پخش شد.
هدایتی و محسنی هر یک به دفاع از اقدامات خود پرداختند و بر سر پرداخت مبلغ قرارداد تئودور یونگ، مربی سابق استیل آذین ادعاهای خود را مطرح کردند.

در این بین مسائل مطرح شده توسط هدایتی جالب توجه به نظر می رسید. وی مدعی شد که دوستان خشایار محسنی از یخچال منزل یونگ پول های وی را دزدیده اند.
هدایتی مدعی شد، محسنی هر از چند گاهی با مسئولان فدراسیون فوتبال در این فدراسیون چای می نوشد و به جای آنها در رسانه ها مصاحبه می کند. محسنی نیز در پاسخ برخی ادعاهای هدایتی اظهار داشت که اتهامات وارد شده توسط هدایتی را از سوی دستگاه های قضایی پیگیری می کنم.

در ادامه یاوری روی خط ۹۰ آمد و به انتقادات هدایتی پاسخ داد. سپس علیپور نیز اضافه شد و عنوان کرد که نام همه افراد باید گفته شود. دوباره محسنی روی خط آمد و برای فردوسی پور خط و نشان کشید. در ضمن پاک نیت، زادمحمود و منیعی مطالب مختلفی را عنوان کردند.

همچنین سرمربی پیشین تیم فوتبال استیل آذین به اظهارات مالک این باشگاه برای وجود توصیه در انتخابش در فصل گذشته واکنش نشان داد.

به گزارش افکار نیوز، در برنامه دوشنبه ۹۰ وقتی حسین هدایتی گفت که با توصیه عزیز محمدی، محمود یاوری را برگزید، سرمربی قدیمی فوتبال کشور بلافاصله با برنامه تماس گرفت و اظهار داشت: برای هدایتی متاسف هستم که چنین حرفهایی را زد. مگر او چند سال است که در فوتبال است؟ من سرمربی تیم ملی شدم، عزیز محمدی پشتم بود؟ ۴۰ سال است، عزیز محمدی از من حمایت می کند؟

یاوری افزود: تیم استیل آذین پر فساد بود. سه بازیکن را به خاطر زیر ابرو برداشتن اخراج کردم. بازیکن پیش از اینکه به تمرین بیاید، می رفت خودش را پیش گرل فرندش تخلیه می کرد.
بعد می آمد روی تخت ماساژ می خوابید و حرفهایی به ماساژور تیم می زد. شنیدم که می گفتند هدایتی خودش می خواست استیل آذین به پرسپولیس ببازد. من در این تیم چه کاری می توانستم انجام بدهم؟