به گزارش مهر، بررسی فعالیت دلالان و واسطه ها در فوتبال ایران موضوع اصلی برنامه دوشنبه شب نود بود که هر چند زوایای تازه ای از فساد در فوتبال ایران را به تصویر کشید اما به دلیل کمبود وقت و گستردگی فساد، عملا این زمینه فراهم نشد که صحبت های همه مالباختگان در این ماجرا پخش شود.

ماجرای کسر ۱۲ امتیاز از باشگاه استیل آذین و عواملی که در این ماجرا نقش داشتند نخستین بخش این برنامه بود که حسین هدایتی به عنوان مالک باشگاه استیل آذین در صحبت های خود خشایار محسنی را به عنوان یکی از عواملی که به این باشگاه لطمه زده است معرفی کرد. هدایتی در ماجرای لغو قرارداد تئودوریونگ با باشگاه استیل آذین و پرداخت مبلغ قرارداد وی، محسنی را مقصر اصلی عنوان و تاکید کرد که محسنی با جعل سند به این باشگاه لطمه زده است.

مالک باشگاه استیل آذین که از مسئولان فدراسیون فوتبال نیز دل خوشی نداشت و آنها را در سقوط تیمش به رقابتهای دسته اول مقصر می دانست بدون اینکه نامی از فرد خاصی ببرد مسائل تازه ای را افشا کرد. هدایتی در بخشی از صحبت هایش گفت: زمانی که دنبال جذب سرمربی برای استیل آذین بودیم و می خواستیم یک مربی ایرانی را به خدمت بگیریم یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال گفت که این مربی مورد نظر شما منشوری است و اگر مربی می خواهید بیاید فلانی را بگیرید.

مصاحبه ضبط شده حسین هدایتی در حالی بدون نام بردن از فرد خاصی پخش شد که عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر به عنوان مهمان ویژه در استودیو برنامه نود حضور داشت و خیلی زود به اظهارات مالک باشگاه استیل آذین واکنش نشان داد. با مشخص شدن نام فردی که مورد نظر هدایتی بود و واکنشی که عزیز محمدی نشان داد، هدایتی روی خط تلفنی برنامه آمد و با عزیز محمدی به مجادله پرداخت.

در حالی که عزیز محمدی سعی داشت حرف های هدایتی را تکذیب کند، مالک باشگاه استیل آذین زاویه جدیدی از دخالت های عوامل غیر فوتبالی در فوتبال را افشا کرد. او خطاب به عزیز محمدی گفت: شما یادتان رفته که به من گفتید یکی از آقایان گفته است استیل آذین باید این فصل به دسته اول سقوط کند! این اظهار نظر هدایتی با واکنش عزیز محمدی مواجه شد. البته او هم این موضوع را تایید کرد که یک مقام عالیرتبه خواستار سقوط استیل آذین به دسته اول شده است.

ماجرای دلخوری حسین هدایتی از مسئولان فدراسیون فوتبال به همین جا ختم نشد و او علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی را به دروغگویی متهم کرد که با وجود دریافت مدارک تیم فوتبال استیل آذین در مورد پرونده یونگ که روز پنجشنبه اتفاقات افتاده است، در برنامه روز جمعه ورزش و مردم تاکید کرده که مدارکی از استیل آذین دریافت نکرده است.

البته پس از این اظهار نظر مصاحبه ای از علیرضا علیپور پخش شد که او به نکات تازه ای از فساد در فوتبال ایران اشاره کرد. علیپور از درآمد ۸ میلیارد تومانی دلال ها در فوتبال ایران خبر داد و گفت: در بررسی هایی که ما داشته ایم در این مدت دلال ها و واسطه ها مبلغ ۸ میلیارد تومان از راه های مختلف درآمد داشته اند.

هدایتی که محور برنامه نود بود و دقایق زیادی از وقت این برنامه را به خود اختصاص داده بود البته پای داماد پروین را هم به ماجرا باز کرد و آرش فرزین هم روی خط آمد و تاکید کرد که نامه ای که به اسم او برای رضایت یونگ نوشته شده خط او نبوده و جعل شده است. این در حالی بود که خشاریار محسنی به عنوان متهم اصلی روی خط آمد و به شدت از حسین هدایتی انتقاد کرد.

خشایار محسنی که از او به عنوان مدیرعامل باشگاه دی استراداد اسلواکی نام برده می شود البته از عادل فردوسی پور نیز به شدت انتقاد کرد که چرا به حسین هدایتی اجازه داده است در برنامه پرمخاطبش هر چه می خواهد علیه او بگوید. محسنی که از صحبت ها و اتهامات هدایتی عصبانی شده بود گفت: همین آقای هدایتی زمانی که در پرسپولیس بود پیشنهاد داد که ۲۰۰ میلیون تومان به مصطفوی بدهیم تا از مدیرعاملی پرسپولیس کنار برود.

در طول این برنامه مصاحبه هایی از برخی بازیکنان که توسط دلال ها مورد تعرض مالی قرار گرفته بودند نیز پخش شد. در یکی از این موارد بازیکنی که آروز داشت روزی در تیم های لیگ برتری بازی کند از سوی یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس فریب خورده بود و مبلغی را به این پیشکسوت داده بود اما به جایی نرسیده بود.

بهشایاورزاده و امید رحیمی دیگر بازیکنانی بودند که با انجام مصاحبه هایی علیه خشایار محسنی از او به عنوان یک مافیا در شهر محل تیمداری او نام بردند. این دو بازیکن که به تیم دی استراداد اسلواکی منتقل شده بودند معتقد بودند که محسنی برای عقد قرارداد و تعهدات نسبت به آنها بی اخلاقی کرده و سرشان کلاه گذاشته است!

در بخش دیگری از این برنامه میثم منیعی بازیکن تیم فوتبال شاهین بوشهر که عنوان شده تیم شاهین را او بسته است روی خط آمد و پس از آنکه حجت زاد محمود بدون اسم بردن از او اتهاماتی را زده بود به دفاع از خود پرداخت. منیعی در این گفتگوی کوتاه تاکید کرد که به عنوان مشاور تجربه ۱۱ ساله اش در لیگ برتر را در اختیار مدیران شاهین قرارداده و تیم را او نبسته است. اما طالب لو و هادی شکوری را روی رفاقت به شاهین برده است!

گزارشی از محسن مظفری زاده بازیکن تیم فوتبال مس که خانواده اش را در زلزله ۵ دیماه سال ۸۲ بم از دست داده بود به مناسبت سالگرد این ضایعه تلخ پخش شد. ضمن اینکه رحمان احمدی سرمربی چند فصل پیش تیم فوتبال نیروی زمینی در بخشی از برنامه که در مورد تیم استیل آذین بود از پرداخت رشوه ۲۵۰ میلیون تومانی نزدیکان استیل آذین به برخی بازیکنان این تیم و تیم گل گهر سیرجان خبر داد که منجر به صعود استیل آذین به لیگ برتر شد.

سوال نظرسنجی برنامه ۹۰ نیز به این موضوع اختصاص داشت که آیا مصطفی دنیزلی گزینه خوبی برای سرمربیگری پرسپولیس است یا خیر؟ ۸۰ درصد مخاطبان این برنامه که تعدادشان به بیش از دو میلیون نفر رسید به حضور دنیزلی رای مثبت داند و ۲۰ درصد نیز معتقد بودند او گزینه خوبی برای هدایت پرسپولیس نیست. در پایان برنامه نود فردوسی پور وعده داد در هفته آینده بازهم به بحث دلالی در فوتبال خواهد پرداخت.