پیش بینی بازیکن ملی پوش/ استقلال برنده دربی است

سرور جباروف در ابتدای این فصل و بعد از نیم فصل بازی در سپاهان به استقلال پیوست تا به نوعی در کنار مجتبی جباری گره خط میانی این تیم را که در سالهای اخیر خلاء یک بازیکن تکنیکی را حس می‌کرد پر کند. با جدایی عجیب جباری از استقلال جباروف در خط میانی تنها شد اگر چه این تنهایی وی را در خط هافبک استقلال نسبت به سایر همبازیانش متمایز کرد.هافبک سرشناس تیم ملی ازبکستان خیلی زود جای خود را در خط هافبک استقلال پیدا کرد و با وجودی که 36 سال سن دارد به شکلی عمل کرد که منصوریان و شفر وادار شدند فرشید اسماعیلی جوان را نیمکت نشین کنند. نکته عجیبی که در طول این فصل در مورد جباروف وجود دارد این است که هرگاه در این فصل جباروف برای استقلال به میدان نرفته این تیم دچار مشکل شده و نمونه بارز آن بازی‌های استقلال بعد از محرومیت انضباطی این بازیکن بود که تیم شفر را دچار مشکل کرد.

اینکه چطور جباروف جای خود را در استقلال گرفت و تبدیل به بازیکنی بدون جانشین شده را این بازیکن در این گفت‌و‌گوی مفصل توضیح داده است.

متن گفت‌و‌گوی سرور جباروف  را در زیر می‌خوانید:

وقتی سال گذشته مجبور شدی برای سپاهان بازی کنی فکر می‌کردی استقلال چنین جوی داشته باشد؟

هر دو تیم باشگاه‌های بزرگ و خوبی هستند و هر دو تیم پرافتخار هستند.به خصوص اینکه استقلال در پایتخت ایران است.نکته ای که باید اشاره کنم در مورد هواداران فوتبال در ایران است. من در هیچ کجا مثل هواداران ایرانی ندیده‌ام و شاید هواداران فوتبال در کره جنوبی کمی شبیه به هواداران ایرانی باشند. ایرانی ها در استادیوم بسیار پرشور هستند و من خیلی خوشحال هستم که در استقلال بازی می‌کنم و از این بابت هم خوشحال هستم.

نکته‌ای که این روزها در مورد تو مطرح می‌شود این است که نقش مهمی در ترکیب استقلال داری. بازیکنی با 36 سال سن به شکلی عمل کرده که هرگاه بازی نمی‌کنی استقلال نمی‌تواند برنده باشد...

بابت این نظر شما ممنون هستم ولی ما هرکاری می‌کنیم در قالب «Team Work» و کار گروهی است. همه با هم هستیم و اینطور نیست که اگر من نباشم استقلال نتواند برنده شود.ما یک تیم بسیار خوب با کادر و بازیکنان خوب هستیم و هر نتیجه خوبی هم بگیریم در قالب کار گروهی است.

در این یک سال و نیمی که در اصفهان و تهران زندگی کرده‌ای جو ایران را چطور دیدی، حتما به گوش شما هم رسیده که از بیرون، ایران را کشوری نا امن می‌نامند.

این صحبت‌ها غیر منصفانه است. من اینجا در ایران زندگی می‌کنم و چند بار هم خانواده‌ام را هم به تهران آورده‌ام. هیچ شرایط نا امنی در ایران ندیده‌ام و در اینجا احساس راحتی می‌کنم.

هنگامی که در تعطیلات به کشورت ازبکستان بر می‌گردی در مورد جو استقلال چه صحبتی با دوستان یا همبازیان سابقت می‌کنی؟

من به خانواده‌ام گفتم بار اولی که تماشاگران استقلال را در ورزشگاه آزادی دیدم به آنها گفتم که یک حس رویایی داشتم،وقتی تماشاگر زیاد به ورزشگاه می‌ایند اتمسفر خوبی ایجاد می‌شود و انصافا بازیکنان انرژی می‌گیرند.این موضوع برای من و سایر بازیکنان به روحیه و انگیزه بسیار زیاد است.هرجا هم که از من سوال شده این حرف را زده‌ام که فضایی که طرفداران استقلال ایجاد می‌کنند واقعا رویایی است.

همانطور که در جریان هستی استقلال سال گذشته شکست سنگینی مقابل العین امارات داشت، تیمی که دوباره با استقلال همگروه است،حالا که در آسیا کارتان را شروع کرده‌اید فکر می‌کنی بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید؟

مطمئن هستم امسال می‌توانیم در آسیا موفق باشیم، بازیکنانی داریم که می‌توانند نتیجه بازی را عوض کنند و همگی می‌توانیم کاری کنیم تیم از گروهش صعود کند. ما این توانایی را داریم که حتی به فینال لیگ قهرمانان هم صعود کنیم. این نظر شخصی من است چون با تیمی کار می‌کنم که این توانایی را در آن می‌بینم.

استقلال این روزها در لیگ شرایطی دارد که پیش می‌بینی می‌شود پرسپولیس رقیب دیرینه استقلال تا چند هفته دیگر قهرمان شود. این موضوع برای تیم و بازیکنان بی انگیزگی در ادامه راه ایجاد نمی‌کند؟

در زندگی چیزی غیر ممکن نیست، ما کاری به نتایج سایر تیم‌ها نداریم و به مسائل دیگر توجه نمی‌کنیم. ما باید کار خودمان را تا آخرین لحظه به بهترین نحو انجام بدهیم و این بهترین نوع رفتار حرفه ای است.

استقلال به فینال جام حذفی راه پیدا کرده و این شانس را داری تا برای اولین سال حضورت یک جام با استقلال بگیری، احساست در این خصوص چیست؟

خیلی خیلی امیدوارم به قهرمانی جام حذفی، من به شخصه بیشترین تلاش را در آن مسابقه می‌کنم تا استقلال قهرمان جام حذفی شود. این یک حس و فرصت خوب است که حالا نصیب من شده و باید از آن استفاده کنم.

کمتر از 2 هفته دیگر استقلال باید به مصاف پرسپولیس رقیب سنتی خود برود، استقلال دربی رفت را واگذار کرده اما نسبت به آن بازی خیلی تغییر کرده است، فکر می‌کنی کدام تیم می‌تواند برنده بازی باشد؟

با توجه به قدرتی که از استقلال سراغ دارم و انگیزه‌ای که این روزها از بازیکنان تیم می‌بینم می‌تواند بگویم که استقلال برنده دربی است. البته ما فعلا به مسابقات آسیایی خودمان فکر می‌کنیم و هنوز به آن بازی فکر نمی‌کنیم اما طبعا برای آن مسابقه برنامه خواهیم داشت.

صحبت از لیگ قهرمانان شد،استقلال با الریانی که با آن مساوی کردید، با الهلال عربستان و العین امارات همگروه است، کدام تیم‌ها را شانس صعود می‌بینی؟

این یک چالش بسیار خوب برای استقلال است،همگروهی با این تیم‌ها  هم چالشی سخت و هم خوب است. ما می‌توانیم از این گروه صعود کنیم حتی به عنوان تیم اول. کار سخت است و این تیم‌هایی که اسم بردید همه قوی هستند اما ما توانایی زیادی داریم.

چطور شد با الریان مساوی کردید. در مورد آن بازی و بازی حساس روز سه شنبه مقابل الهلال صحبت کن.

ما در بازی با الریان خیلی خوب بازی کردیم و با وجود اینکه اولین دیدار ما بود خوب کار کردیم. در نیمه اول چند موقعیت خیبی خوب داشتیم و در نیمه دوم نسبت به نیمه اول خیلی خیلی بهتر از حریف بازی کردیم و شانسی هم به حریف ندادیم. این شروع بدی برای ما نبود.در مورد الهلال هم بگویم که خودم در لیگ عربستان بازی کرده‌ام و الهلال را می‌شناسم. الهلال تیم پرقدرت و بزرگی است و سابقه قهرمانی آسیا را دارد. من مطمئن هستم این بازی یک مسابقه بزرگ و هیجان‌انگیز می‌شود اما خیلی خوشبین هستم که بتوانیم این بازی را ببریم.

تو در این سالها با مربیان مختلفی کار کرده‌ای، نظرت در مورد شفر چیست؟

شفر مربی خوب، کاربلد و با تجربه است است،او خیلی خوب تیم ما را کنار هم جمع کرده است، شفر فضای دوستانه‌ای بین کادر و بازیکنان برقرار کرده و فضای تیم ما به شکلی است که همه با هم همدل هستند.

به عنوان سوال پایانی هواداران استقلال دوست دارند بدانند جباروف سال بعد در استقلال ماندنی است یا خیر؟

طبیعی است که من دوست دارم در استقلال بمانم ولی ترجیح می‌دهم بعد از فینال جام حذفی در مورد این موضوع صحبت و فکر کنم. طبعا بعد از آن مسابقه باید با باشگاه در مورد آینده مذاکره کنم.