برانکو: به بازیکنانم گفتم تا جام نگرفتید حق ندارید جشن بگیرید

یک بازی سخت و حساس برای پرسپولیس که می‌تواند زمینه‌ساز عبور آسان از گروه C به مرحله یک‌هشتم نهایی باشد. برانکو در این شرایط، دغدغه‌های خاص خودش را دارد. قبل از سفر پرسپولیس به قطر برای دقایق کوتاهی با برانکو ارتباط برقرار کردیم که با دو روز تأخیر می‌خوانید. حرف‌های برانکو آن‌قدر جالب است که تازگی دارد.

* به هفته دوم لیگ قهرمانان و بازی مقابل السد نزدیک می‌شویم. در مورد این بازی چه صحبتی دارید؟

خیلی خوشحال و راضی هستیم از این بابت که لیگ قهرمانان را با برد شروع کردیم به خصوص به خاطر اینکه نتایج برای ما به خوبی پیش می‌رود. البته این مسابقات جدید و مهم‌تر و قوی‌تر از لیگ داخلی است. این خطر وجود داشت نتوانیم به بهترین نحو، وارد لیگ قهرمانان شویم. بالاخره ما در خانه بودیم و باید می‌بردیم. شاید نتیجه‌ای که گرفتیم، نشان داد قوی‌تر از نسف هستیم اما نسف هم تیم خوبی بود.

* اگر تیم خوبی بود، چطور آنها سه گل دریافت کردند؟

همیشه گفته‌ام در لیگ قهرمانان، تیم ضعیف وجود ندارد. نسف واقعاً ما را آزار داد. آنها هافبک‌های تند و تیز و مهاجم باانگیزه‌ای داشتند ولی بازیکنان من به خوبی از پس وظایف‌شان برآمدند و توانستیم با نتیجه‌ای خوب، کار را تمام کنیم. این شانس برای ما وجود داشت گل‌های بیشتری هم بزنیم. به هر حال از برد در بازی اول بسیار خوشحال هستیم چون هواداران را خوشحال کردیم و امید را در رختکن‌مان نگه داشتیم.

* حالا السد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما السد را پیش‌رو داریم و آنها بزرگ‌ترین تیم قطر هستند. من برای حرف‌هایم سند دارم. به وضعیت السد طی سال‌های اخیر نگاه کنید‌؛ آنها همواره بین تیم‌های اول تا سوم هستند و این یعنی با یک رقیب قدرتمند بازی خواهیم کرد. مرتضی پورعلی‌گنجی یا ژاوی در آنجا هستند و این‌طور به نظر می‌رسد آنها فقط این دو بازیکن خوب را دارند اما من لیست‌شان را کامل بررسی کردم و می‌دانم چقدر بازیکن خوب دارند. آنها جدا از ژاوی یا مرتضی، بودجه بسیار زیادی هم دارند و بازی‌شان مقابل الوصل نشان داد چقدر دانش و قدرت با خود به زمین می‌آورند.

* این حرف‌ها باعث نگرانی هواداران نمی‌شود؟

نه، ما تیم قدرتمندی هستیم و از تیمی، ترس نداریم. هر موقع به زمین می‌رویم، به دنبال کسب پیروزی هستیم. بازیکنان هم از حضور در زمین و بازی‌ها لذت می‌برند. ما خوشحالیم افتخار حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داریم. هدف‌مان یکی است؛ برد در بیشترین بازی و کسب بالاترین امتیازات ممکن. هدف اصلی‌مان نیز روشن است، فعلاً باید به فکر صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا باشیم و سپس برنامه‌های دیگری را تهیه کنیم.

* بگذارید در مورد نگرانی‌ها صحبت کنیم‌؛ می‌گویند چند بازیکن پرسپولیس همچنان مصدوم هستند. این خبر را تأیید می‌کنید؟

نه، چنین وضعیتی در تیم نداریم و همه بچه‌ها سلامت هستند. البته باید از این بابت خوشحال باشیم (به زبان فارسی می‌گوید) «خدا رو شکر». برخی شاید مصدومیت‌های کوچکی داشته باشند اما اهمیتی ندارد. من به شما این را می‌گویم در لیگ قهرمانان، به طور کلی مصدومیت‌ها هیچ معنایی ندارد چون انگیزه بازیکنان بسیار بالاست و این موضوع بابت رقابت بین بچه‌ها ایجاد شده است. همه می‌خواهند نفر اول در تیم باشند و هواداران را خوشحال کنند.

* برای چیدن ترکیب اصلی با این همه بازیکن باانگیزه دچار مشکل نمی‌شوید؟

این یک دردسر شیرین برای من است. بازیکنانی که برای ترکیب اول آماده می‌شوند، از بهترین کیفیت ممکن برخوردار هستند. بازیکنان نیمکت‌نشین هم انگیزه و روحیه بالایی دارند و کیفیت‌شان را بارها ثابت کرده‌اند. آنها هم می‌توانند در ترکیب اصلی باشند ولی ما نیاز به شرایطی داریم که بتوانیم به آنها بازی بدهیم. حقیقت این است جدا از ملی‌پوشان، بازیکنان تأثیر‌گذار و جوانانی که در تیم حضور دارند، بازیکنانی که روی نیمکت داریم، کیفیت بالایی را به تمرینات می‌آورند و این موضوع باعث افتخار ماست. در واقع شرایطی به وجود آمده تا ما بهترین تیم ممکن را بسازیم.

* السد را به اندازه کافی آنالیز کرده‌اید؟

مثل همیشه، کارها طبق روال انجام شده و کارها را با هم پیش می‌بریم. ما مشکلی از این نظر نداریم و فقط مانده بازیکنان در داخل زمین، کارها را انجام بدهند.

* در این شرایط، اتفاقات لیگ برتر را هم پیگیری می‌کنید؟ مثلاً بازی فولاد- پیکان را دیدید؟

بله و معتقدم پیکان با استحقاق، صاحب برد در آن دیدار مهم شد. این پیروزی یک بار دیگر حرف من قبل از بازی با پیکان را ثابت کرد که گفته بودم پیکان تیم قدرتمندی است و مربی خوبی مثل جلالی دارد. یادمان نرود پیکان 6، 7 بازیکن خود را در اختیار نداشت ولی با لیاقتی که داشت، 3 امتیاز را در اهواز گرفت. ما هم از این اتفاق خوشحالیم چون فاصله‌مان با فولاد مثل سایر تیم‌ها بر روی عدد 16 باقی ماند.

* می‌توانیم بگوییم لیگ برای پرسپولیس تمام شده؟

ما با فاصله امتیازی که ساختیم، خیال راحتی داریم ولی هدف‌مان هنوز ادامه دارد. هدف‌مان هم برد، برد و برد بیشتر در بازی‌های آینده است. ما امتیازات بیشتری می‌خواهیم. با این حال می‌گویم هنوز چیزی تمام نشده است.

* موضوع جشن قهرمانی نیز در نوع خودش به یک دردسر در فوتبال ایران بدل شده است. شما چه زمانی را برای جشن گرفتن، بهتر می‌دانید؟

ما که هنوز قهرمان نشده‌ایم و برای رسیدن به این عنوان، باید بردهای‌مان را در لیگ برتر افزایش بدهیم. تا وقتی به طور قطعی و تئوریک قهرمان نشده باشیم، جشنی نمی‌گیریم. این موضوع، کاری حرفه‌ای نیست. ما فقط به قهرمانی نزدیک شده‌ایم اما هنوز جام را به دست‌مان نداده‌اند. وقتی این اتفاق افتاد، راحت‌تر می‌توانیم در مورد جشن قهرمانی صحبت کنیم. فعلاً همه تفکرات و تمرکز من و بازیکنانم به لیگ قهرمانان آسیا و جدال با السد قطر است. در روز سه‌شنبه برای هواداران بازی می‌کنیم تا 3 امتیاز دیگر در گروه بگیریم و برای صعود به دور بعدی آماده شویم.