خطرناک ترین  بازیکنان الهلال مقابل استقلال

استقلال و الهلال هر دو از تیم های پر افتخار آسیا هستند. هر یک از این دو تیم ۲ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده و بارها نیز در فینال این مسابقات حضور داشته‌اند. آبی پوشان ایران و عربستان در حالی باید در کشور سومی مقابل هم قرار گیرند که قطع به یقین عربستانی‌ها در این بازی که در جدول میهمان هستند بیش از استقلال احساس میزبانی خواهند داشت.

الهلال در فصل جاری تیم نخست جدول رده بندی در لیگ حرفه‌ای کشور عربستان است. آنها در پایان هفته بیست و یکم این رقابت ها با ۱۳ پیروزی، ۷ مساوی و تنها یک شکست و کسب ۴۶ امتیاز بالاتر از الاهلی و دیگر رقبای خود در جدول قرار دارند. الهلال در ۲۷ بازی‌اش ۴۰ گل زده و ۲۰ گل خورده دارد و این آمار نشان می‌دهد آنها در فاز تهاجمی قوی تر از استقلال و در فاز تدافعی ضعیف تر از این تیم هستند.

بررسی دقیق تر آمار الهلال و تفکیک عملکرد این تیم در بازی های خانگی و خارج از خانه نشان از دقت و قوت بیشتر این تیم در بازی هایی دارد که از امتیاز میزبانی می‌کند. الهلال در این فصل ۱۱ بازی خانگی داشته که در ۷ بازی از آن پیروز شده و ۴ بار با نتیجه مساوی میدان را ترک کرده است. آنها در شرایط میزبانی هرگز شکست نخورده اند. الهلال خارج از خانه ۲۳ و در خانه ۱۷ بار گلزنی کرده است و در مقابل در بازی‌های بیرون از خانه ۱۱ و در بازی‌های خانگی ۹ بار گل خورده است.

بهترین گلزنان این تیم در لیگ حرفه‌ای عربستان «کارلوس ادواردو» و «خلمین ریواس» هر کدام با ۶ و بعد از این دو «عمر خربین» و «سالم الدوسری» هر یک با ۴ گل زده هستند. عمر خربین و «سلمان فرج» هر کدام با ۴ پاس گل بهترین گلسازان این تیم در رقابت‌های داخلی شان هستند که البته هیچ یک از این دو بازیکن به دلیل مصدومیت قادر به حضور مقابل استقلال نیستند تا به این ترتیب قدری از زهر الهلال در فاز تهاجمی گرفته شود. یاسر الشهرانی مدافع کناری این تیم هم یکی از بازیکنان خطرناک و گلساز آنها است که با ۳ پاس گل در این فصل عملکرد مناسبی داشته است.

اشرف بن شرقی، کارلوس ادواردو، سلمان فرج، اوسامه هوساوی، محمد کنو و نیکولاس میلیسی از بهترین بازیکنان این تیم در لیگ حرفه‌ای عربستان هستند. مختار فلاته مدافع ۳۰ ساله این تیم یکی از پر خطا ترین مدافعان این تیم است که در ارتکاب به خطا فعال تر از سایر بازیکنان این تیم است. این بازیکن در اولین بازی تیمش در لیگ قهرمانان ۷۰ دقیقه در میدان حضور داشت و چهار بار روی مهاجمان تیم حریف مرتکب خطا شد. 

سرمربی این تیم یک آرژانتینی ۵۸ ساله به اسم «رامون دیاز» است که از مربیان نام آشنا در منطقه خاور میانه به حساب می‌آید. الهلال با این مربی آرژانتینی در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان این آمار را از خود به جای گذاشت:

گل زده: صفر، گل خورده: صفر، مالکیت توپ: ۶۴ درصد، متوسط نمره بازیکنان: ۷، تعداد شوت: ۱۲، شوت به چارچوب: یک، شوت خارج چارچوب: ۹، شوت بلاک شده: ۲، شوت از داخل محوطه جریمه: ۵، شوت از خارج محوطه جریمه: ۷، تعداد پاس: ۵۰۵، تغداد پاس صحیح: ۴۱۱، دقت پاس: ۸۱ درصد، تعداد سانتر: ۱۱، تعداد خطا: ۱۵، یک در مقابل یک موفق: ۶۱ و پیروزی در نبردهای هوایی: ۱۴

دیدار دو تیم استقلال و الهلال در دومین هفته لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹ روز سه شنبه اول اسفند ماه به میزبانی استقلال اما در مسقط پایتخت کشور عمان برگزار می‌شود.