ترکیب احتمالی پرسپولیس در دربی

در هفته های قبل، مدل تمرینی پرسپولیس به گونه ای بود که می توانستیم ترکیب اصلی تیم را قبل از هر بازی حدس بزنیم اما این بار، برانکو به خاطر حساسیت های بزرگ دربی، تمام روزنه هایی که ممکن بود خبری از کمپ سرخ ها به بیرون درز کند را بسته و از این رو، حدس زدن ترکیب کار سختی است.

از سوی دیگر، شنیدیم در روزهای اخیر، بارها برانکو دست به ترکیب تیمش برده و انگار هنوز به بهترین ترکیب ممکن نرسیده است. با این حال، می توان این طور گفت که سرخپوشان بار دیگر با سیستم 2-2-2-4 به میدان می روند و ترکیب پرسپولیس برای دربی، به این شکل خواهد بود:

دروازه بان: علیرضا بیرانوند شانس اول است. البته بوژیدار رادوشویچ عملکرد بی نظیری مقابل استقلال خوزستان داشت و توانست با بازی خوب خود، زمینه کسب سه امتیاز را برای پرسپولیس مقابل حریف اهوازی بسازد ولی خودش هم می داند که باید دوباره روی نیمکت ذخیره ها برگردد. بیرانوند مثل بازی رفت، به دربی می رود و امیدوار است بار دیگر بتواند کلین شیت کند.

دفاع مرکزی: دو مهره تاثیرگذار برای این پست کاندیدا هستند؛ سیدجلال حسینی کاپیتان تیم و شجاع خلیل زاده بازیکن محبوب برانکو ایوانکویچ. این دو نفر تا به حال در کنار هم، عملکرد بسیار خوبی داشتند و از این به بعد نیز می توانند به تیم شان در جهت کسب بهترین نتایج ممکن کمک کنند. آنها باید مقابل مامه تیام قرار بگیرند.

دفاع راست: حدس زدن این یکی کمی سخت است. صادق محرمی پس از طی کردن یک دوره بیماری، آماده بازگشت به میدان شده اما برانکو هم هنوز نمی داند به او بازی بدهد یا نه. دفاع راست با حضور صادق می تواند به یک پست مفید برای تیم تبدیل شود زیرا این بازیکن، دونده، سرعتی، تکنیکی و بسیار تاکتیک پذیر است و می تواند کمک شایانی به تیمش داشته باشد.

دفاع چپ: در این مورد صحبت نکنیم، بهتر است چون مشخصا محمد انصاری در این پست به میدان خواهد رفت. جدال او با وریا غفوری در دربی واقعا دیدنی خواهد بود.

هافبک دفاعی: در این پست، دو گزینه وجود دارد. نفر اول بدون هیچ شک و تردیدی، محسن ربیع خواه است. کسی که در داخل تیم به فرزند برانکو شهرت یافته و می توان گفت سرمربی سرخپوشان هیچ بازیکنی را به اندازه محسن دوست ندارد. نفر دوم در این پست، به احتمال قوی، حسین ماهینی است. وقتی کمال کامیابی نیا مصدوم شد، حسین توانست در پست هافبک دفاعی عملکرد خوبی داشته باشد. حالا کمال برگشته اما در تمرین روز دوشنبه، باز هم حسین ماهینی در دو آیتم به عنوان هافبک تدافعی ظاهر شد. البته در این پست، احتمال تغییرات وجود دارد؛ مثلا اینکه کمال در ترکیب اصلی باشد و حسین ماهینی به جای صادق محرمی، دفاع راست تیم شود.

وینگر راست: فرشاد احمدزاده با شماره 10 برای پرسپولیس در این پست بازی می کند. در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، فرشاد مثل یک ستاره عمل کرد و با پاس گل زیبای خود، پایه گذار گل سه امتیازی سیامک نعمتی بود. برانکو حتما از او انتظار دارد باز هم پاس گل بدهد.

وینگر چپ: چه کسی بهتر از وحید امیری؟ وحید نه تنها در پرسپولیس بلکه در تمام لیگ، یک ستاره است. یک بازیکن بی نظیر که توانایی هایش را بارها به اثبات رسانده است. امیری می تواند خط دفاع استقلال را آزار بدهد؛ او واقعا یک ستاره مفید و تاثیر گذار برای پرسپولیس به شمار می آید.

مهاجم سایه: گادوین منشا همچنان شانس اول است. او به خبرورزشی گفته نمی داند در دربی گل می زند یا پاس گل می دهد اما این را می داند که برای تیمش یک کار بزرگی انجام خواهد داد. شایعه ای نیز شنیده می شود مبنی بر اینکه شاید منشا نیمکت نشین شده و بشار رسن عراقی جایگزینش شود اما نمی توان این شایعه را به راحتی باور کرد.

مهاجم هدف: استریکر یا فوروارد اصلی تیم پرسپولیس، علی علیپور است. آقای گل لیگ و شانس اول گلزنی سرخپوشان. علی در بازی رفت پنالتی گرفت و آن پنالتی را خودش به گل تبدیل کرد تا سه امتیاز دربی را به حساب تیمش واریز کند. حالا در آستانه دربی برگشت، می تواند امید اول تیمش برای گلزنی باشد.