تحلیل حاج رضایی از شرایط پرسپولیس و استقلال قبل از دربی 86

امیرحاج رضایی درباره شهرآورد 86 پایتخت اظهار داشت: هر دو تیم آماده هستند و شرایط خوبی دارند و امیدوارم تماشاگران در پایان بازی بازنده نباشند.

وی ادامه داد: اگر کادر فنی دو تیم محافظه کارانه عمل نکنند بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود. به لحاظ فنی سطح دو تیم برابر است و همین موضوع باعث می‌شوید امیدوار باشیم بازی جذابی را ببینیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به نتایج دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: استقلال یک برد شیرین را مقابل الهلال داشت اما پرسپولیس شکست سنگینی را مقابل السد تجریه کرد. هر دو تیم تلاش می‌کنند تا برنده دربی باشند. شرایط دربی متفاوت است و نمی‌توان به نتایج هفته های قبل و یا جدول رده بندی لیگ توجه کنیم.

حاج رضایی دربی تهران را یکی از عجیب ترین دربی‌های دنیا عنوان کرد و گفت: همه جای دنیا دربی‌ها همراه با مسائل اجتماعی است مثلا در دربی اسکاتلند بین سلتیک و گلاسکو طرفداران دو تیم تنش های مذهبی دارند و در دهه 50 که دربی تهران در امجدیه برگزار می‌شد تنش های غیرفوتبالی برای هر دو تیم تا پایان فصل ادامه داشت.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا دربی بازی متفاوتی است، تصریح کرد: همه بازی ها پس از سوت پایان به اتمام می‌رسد اما دربی این گونه نیست.پس از سوت پایان این تیم برنده است تا پایان فصل و یا حتی دربی آینده در موضع قدرت قرار می‌گیرد و این مهم‌ترین تفاوت دربی با سایر دیدارها است.