تفاوت‌های استقلال الان با تیم نیم فصل اول

سعید بیگی با اشاره به دربی هشتاد و ششم اظهار داشت: فوتبال در مجموع ورزشی غیر قابل پیش بینی است. شرایط هم استقلال و هم پرسپولیس هم به نحوی است که اینقدر این دو تیم خوب فوتبال بازی می‌کنند نمی‌شود این بازی را پیش بینی کرد. در مجموع فکر می‌کنم با توجه به شرایط هر دو تیم این دربی پرگل از آب در بیاید.

وی افزود: استقلال در چند وقت اخیر واقعا فوق‌العاده فوتبال بازی می‌کند و کاملا برای ارائه یک بازی خوب و منطقی آماده است.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد تفاوت‌های استقلال الان با تیم نیم فصل اول تصریح کرد: استقلال نسبت به آن زمان خیلی فرق کرده چرا که شفر توانسته ایده و افکارش را به بازیکنان القا کند. نکته‌ای که جالب توجه است این است که شفر در دو نیمه دو تاکتیک متفاوت دارد، در نیمه اول او برنامه‌های خودش را در زمین پیاده می‌کند و در نیمه دوم با توجه به برنامه و تاکتیک حریف برنامه دیگری می‌چیند. واقعا او تأثیر زیادی در روند صعودی استقلال داشته است.

بیگی در مورد اینکه هافبک‌ها نقش تعیین کننده‌ای در این بازی حساس دارند تصریح کرد: همین طور است، در حال حاضر هم استقلال و هم پرسپولیس هافبک‌های خیلی خوبی دارند و به نظر من میانه زمین برای هر دو تیم توازن دارد. هافبک‌های پرسپولیس چند سال است کنار هم بازی می‌کنند و آنها تکنیکی و فانتزی هستند. برخلاف آنها هافبک‌های استقلال قدرتی و فیزیکی بازی می‌کنند که می‌توانند آنها را مهار کنند. هافبک‌های استقلال در هفته‌های اخیر در موفقیت تیم نقش زیادی داشته‌اند و در آمادگی خیلی خوبی قرار دارند.

وی با تمجید از فرشید باقری تصریح کرد: باقری یکی از بازیکنانی است که فوتبالش چندان به چشم نمی‌آید اما وقتی در زمین نیست آنگاه غیبتش تاثیر زیادی دارد. باقری اگر روزخوبش را در دربی داشته باشد اجازه نخواهد داد پرسپولیس مانور چندانی در زمین استقلال بدهد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد اینکه شفر در چند هفته چند زوج خط دفاع متفاوتی را برای استقلالی‌ها امتحان کرده تصریح کرد: فکر می‌کنم در دربی سید مجید حسینی و روزبه چشمی زوج خط دفاع باشند. به اعتقاد من بهترین زوج، زوج منتظری و حسینی است، اما روزبه چشمی و مجید حسینی هم کنار هم خوب هستند.

بیگی در مورد پیش بینی‌اش از دربی خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم استقلال یا با نتیجه دو بر یک و یا سه بر دو پرسپولیس را شکست دهد.

وی در مورد درخشش تیام در بازی‌های اخیر استقلال گفت: شرایط در دربی متفاوت است و جو ورزشگاه واقعا برای بازیکنی که تجربه بازی در چنین مسابقاتی را ندارد شاید سنگین باشد. به هر حال 90 تا 100 هزار هوادار در ورزشگاه هستند و بازی مقابل آنها واقعا سخت است.