هواداران سرخابی محروم می شوند؟

در اواخر نیمه اول وقتی شجاع خلیل‌‌زاده نتوانست مقابل دروازه آبی‌ها توپ خود را به گل تبدیل کند، هواداران پرسپولیس نارنجک بزرگی در ضلع شمالی ورزشگاه زدند. این اتفاق مقابل چشمان جیانی اینفانتینو رئیس فیفا رخ داد. در بین دونیمه مأموران تلاش کردند تا ‌فرد خاطی را پیدا کنند ولی تلاش‌شان نتیجه نداد و هرچه از طرفداران هم پرسیدند، کسی اطلاعات درستی نداد. در نیمه دوم اتفاقات بدتری هم افتاد. در ضلع شرقی ورزشگاه و درست روبه‌روی اینفانتینو، هواداران دو تیم درگیری شدید داشتند. رفته رفته درگیری بدتر شد. در 20 دقیقه پایانی ناگهان هواداران دو تیم بخشی از سکوها را در آن نقطه خالی کردند. ابتدا به نظر می‌رسید مشغول ترک ورزشگاه هستند ولی خیلی زود مشخص شد فرار کرده‌اند تا چیزی به سر و کله‌شان نخورد. هوادارا به سمت هم سنگ و بطری و صندلی و میوه و...  پرت می‌کردند که حاصل آن زخمی شدن تعداد زیادی از آنها بود اما این پایان قصه نبود. هواداران استقلال هم برای آنکه نارنجک قرمزها را بی‌جواب نگذارند، در نیمه دوم نارنجکی پرت کردند وقتی یکی از بازیکنان پرسپولیس هم قصد داشت کرنر بزند، هواداران استقلال به سمت او چیزهای مختلفی پرتاب کردند. این اتفاقات از دید ناظر و داور مسابقه پنهان نماند و بلافاصله پس از شهرآورد گزارشی مفصل را به سازمان لیگ دادند. سازمان لیگ هم این گزارش را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فرستاد تا سریعاً رسیدگی به پرونده آغاز شود. حالا منابع خبری در کمیته انضباطی فاش می‌کنند حداقل جریمه‌ای که برای این تخلفات در نظر گرفته می‌شود، محرومیت یک جلسه‌ای هواداران سرخابی است. به احتمال فراوان بعد از بازی‌های دو تیم در آسیا، کمیته انضباطی به صورت رسمی آرای خود را درباره شهرآورد اعلام می‌کند و خبر از محرومیت هواداران این تیم از یک بازی خانگی می‌دهد. هواداران پرسپولیس قرار است در بازی سایپا محروم شوند و هواداران استقلال هم از بازی با سیاه‌جامگان.

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال تلاش کرد تا اطلاعاتی در این باره ندهد اما توضیحات دیگری داد. فتاحی در این باره گفت: «ناظر بازی گزارش‌های لازم را داد. داور هم همین‌طور. کمیته انضباطی قطعاً در این باره تصمیم‌گیرنده است. به نظر من طرفداران سرخابی در شهرآورد بازنده‌های بزرگ بودند. همه چیز خوب بود الا رفتاری که آنها داشتند. قطعاً اگر این اتفاق بیفتد و هواداران دو باشگاه محروم شوند، باشگاه‌ها ضررهایی بین 200 تا 400 میلیون می‌بینند و این اصلاً اتفاق خوبی برای آنها نیست.»

شنیده می‌شود محرومیت طرفداران تنها جرائم دو باشگاه نیست و آنها از سوی کمیته انضباطی با جرائم مالی روبه‌رو خواهند شد. شنیده می‌شود احتمالاً شجاع خلیل‌‌زاده و وریا غفوری دو بازیکن استقلال و پرسپولیس هم با هشدار کمیته انضباطی روبه‌رو می‌شوند.