در متن این نامه آمده است: ما مراتب اعتراض و شکایت خودمان را با ناراحتی و تأسف از نحوه قضاوت داور مالزیایی به صورت رسمی اعلام می‌کنیم. استقلال تحت حمایت میلیون‌ها هوادار است که آنها از قضاوت داور بازی تیمشان با العین بسیار ناراحت هستند و از آنجا که آنها به خاطر مسائل سیاسی تیمشان را از یک مسابقه خانگی محروم می‌بینند به خاطر قضاوت نیز بسیار ناراحت هستند و به همین علت ما ناراحتی خودمان را بابت قضاوت محمد امیرول از کشور مالزی اعلام می‌کنیم. باید به اطلاع برسانیم که تصمیمات داوری منطبق بر قوانین نبوده و کاملاً روی نتیجه بازی استقلال و العین تاثیرگذار بوده است.

در این نامه آمده است: باید به اطلاع برسانیم ۲ پنالتی گرفته شده علیه استقلال کاملاً نادرست بوده و همچنین پنالتی واضح روی مهاجم این تیم گرفته نشده است که این  تاثیر مستقیم و آشکار روی نتیجه مسابقه داشته است. با توجه به اینکه مطمئناً نتیجه بازی تغییر نخواهد کرد اما باشگاه استقلال خواستار عذرخواهی کمیته داوری AFC به خاطر قضاوت داور مالزیایی است.

همچنین فدراسیون فوتبال اعلام کرد: مراتب اعتراض باشگاه استقلال را نسبت به قضاوت داور دیدار شب گذشته این تیم مقابل العین امارات به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد.  در اطلاعیه فدراسیون آمده است: در پی قضاوت ضعیف شب گذشته داور مالزیایی دیدار استقلال ایران مقابل العین امارات،باشگاه استقلال اعتراض خود نسبت به این موضوع را رسما از طریق  فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد.

تیم فوتبال استقلال شب گذشته با قضاوت عجیب داور اهل مالزی با نتیجه 2 بر 2 مقابل العینبه تساوی رسید.