آشنایی با حریف جدید تیم ملی ایران

پس از لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران با لیبی در تاریخ 26 اسفند 1396، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند تا سیرالئون را جایگزین لیبی کنند و بر همین اساس، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در این باره بیان کرد: "شرایط خوبی برای تیم ملی فراهم شده است. با وجود قراردادی که با فدراسیون لیبی داشتیم، آنها نتوانستند تیم‌شان را آماده بازی دوستانه با ایران کنند، برهمین اساس تیم سیرالئون را هماهنگ کردیم که 26 اسفندماه در ورزشگاه آزادی با تیم ملی فوتبال ایران یک دیدار دوستانه داشته باشد. بدیهی است در روزهایی غیر از روز فیفا هماهنگ کردن یک تیم آن هم در فاصله زمانی که ما داشتیم سخت بود که خوشبختانه توانستیم این بازی را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: در فروردین ماه 97 دو بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است. سوم فروردین تیم ملی ایران به مصاف تیم تونس می‌رود که این دیدار در کشور تونس برگزار می‌شود. پس از آن روز هفتم فروردین ماه یک دیدار دوستانه با تیم الجزایر خواهیم داشت که این بازی در اردوی تدارکاتی تیم ملی در اتریش، برگزار می‌شود.

اما برای آشنایی بهتر با تیم سیرالئون باید بدانیم این تیم در جدیدترین رنکینگ فیفا در رده 97 قرار دارد و تیم قوی تری نسبت به لیبی است.

تمامی 19 بازیکن این تیم که در آخرین بازی های دوستانه به تیم کشورشان دعوت شدند، لژیونر هستند و در تیم های دسته دومی اروپا و یا آسیا بازی می کنند و دلیل آن هم، نداشتن لیگ در سیرالئون  است.

این کشور لیگ حرفه ای را تا سال 2014 ادامه داد اما در این سال به دلیل بیماری ابولا و برای جلوگیری از رشد آن ، مسابقات لیگ سیرالئون  لغو شد و از آن به بعد دیگر هیچ مسابقه ای در لیگ این کشور برگزار نشد.

تیم ملی فوتبال سیرالئون با هدایت ابوبکر تس کامارا در 6 بازی آخرش تنها یک پیروزی بدست آورده و کاپیتان آن هم بانگورا است که در زوریخ سوئیس بازی می کند.