اظهارات مربی فوتبال ایران درباره وضعیت تیم

اوسیانو داکروز برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با سیرالئون اظهار داشت: در این اردو سه بازی تدارکاتی پیش بینی کرده ایم که برابر سیرالئون، الجزایر و تونس برگزار می شود. می خواهیم بازیکنان را با فشار زیادی آماده کنیم تا قبل از جام جهانی فهرست ۳۴ نفره تیم ملی مشخص شود.

او ادامه داد: این یکی از اردوهای مهم تیم ملی است. متاسفانه به دلیل مسائل لجستیکی نمی توانیم تمام بازیکنان حاضر در اردو را برای دیدار با تونس و الجزایر دراختیار داشته باشیم. با این وجود تا زمان مشخص شدن فهرست ۳۴ نفره باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم.

مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران افزود: در مرحله اول باید در نظر داشت که فوتبال اروپا سطح بسیار بالاتری از آسیا دارد و ما با ۲ تیم قدرتمند اروپایی هم گروه هستیم. همگروه دیگر ایران، مراکش است که قهرمان آفریقا و از تیم های قدرتمند این قاره محسوب می‌شود. مراکش بدون شکست راهی جام جهانی شده و در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. باید با آمادگی کامل به مصاف این تیم برویم. هرچه حریفان ایران کار و تلاش کنند ما باید ۲ برابر آنها کار کنیم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. سعی می کنیم سطح آمادگی بالاتری از خودمان به نمایش بگذاریم.

اوسیانو در مورد اینکه آیا هدف کادر فنی تیم ملی از برگزاری دیدار با سیرالئون شبیه‌سازی دیدار با مراکش بوده است، گفت: چنین تفکری داریم و تمام حریفان را با فکر قبلی انتخاب می کنیم. بازی های سیرالئون را مقابل کنیا، ساحل عاج و سنگال دیده ایم و می دانیم این تیم می‌تواند فشار زیادی به ایران بیاورد. بازیکنان ما در جام‌جهانی باید از لحاظ فیزیکی و روانی قدرت بالایی داشته باشند.

او درباره اینکه آیا مراکش راحت ترین حریف ایران در جام جهانی است اظهار داشت: این حرف شما به هیچ وجه صحت ندارد چرا که همیشه در جام‌جهانی نخستین بازی سخت ترین بازی است. اگر در بازی اول ببازید کارتان برای صعود بسیار سخت می‌شود و تنها تیم های درجه یک دنیا می توانند پس از شکست در دیدار نخست به مراحل بعدی صعود کنند. بازی اول ما در جام‌جهانی به شکلی که انگار می‌خواهیم فینال جام جهانی را برگزار کنیم.

داکروز با اشاره به دومین دیدار تیم ملی در جام جهانی مقابل پرتغال اظهار داشت: خودم سرمربی تیم زیر ۲۱ سال پرتغال، بازیکن و کاپیتان تیم ملی این کشور بودم. کارلوس (کی‌روش) هم هشت سال پیش سرمربی تیم ملی بزرگسالان پرتغال بود و طبیعی است پرتغال را بهتر از هر کسی می‌شناسیم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اینگونه نیست که دغدغه بازی با تیم های دیگر گروهمات را نداشته باشیم و بیشتر تمرکزمان را روی بازی با مراکش بگذاریم. هنوز وقت داریم که روی پرتغال و اسپانیا کار کنیم اما برای بازی اول مقابل مراکش باید خیلی خیلی آماده باشیم. فراموش نکنید که یک ماه بیشتر وقت داریم که روی پرتغال و اسپانیا تمرکز، آنالیز و کار کنیم. هنوز برای بازی با تیم‌های اروپایی گروه وقت داریم اما یک و نیم ماه آینده تمرکزمان فقط روی مراکش است.