آخرین مصاحبه و پیام نوروزی برانکو در سال 96

در شرایطی که سرخپوشان خود را برای یک دوره ی دشوار و فشرده مسابقات در فروردین و اردیبهشت آماده می کنند، سرمربی سرخپوشان نیز که بعد از یک سفر کوتاه به کرواسی به تهران برگشته در گفتگو با ورزش سه فرا رسیدن سال نو را به همه ایرانیان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که طرفداران فوتبال یک سال فوق العاده را در همه رده های سنی تجربه کنند.

برانکو به ورزش سه می گوید: برای من امسال یک سال خاطره انگیز و جذاب بود و پر از لطف و محبت مردم ایران که لحظه های زندگی من را با مهربانی هایشان، زیباتر کردند. من در کشورهای مختلفی کار کردم و اغلب در شرایط خوبی با تیم هایی که در آن ها کار می کردم قرار داشتم اما بدون شک علاقه و شکل لطف مردم ایران با دیگر نقاط دنیا کاملا متفاوت است و یکی از دلایل اصلی ادامه کار من در ایران نیز همین است. این که مردم از مهربانی خسته نمی شوند و این حس مثبت و انرژی فوق العاده آن ها شما را به انجام کار در بهترین سطح، مسئول تر می کند.

برانکو همچنین درباره سالی که گذشت اینطور می گوید: امسال یک سال ویژه برای من بود، سالی که اغلب با پیروزی به پایان رسید اما سختی های خود را هم داشت. من قبل از همه چیز خوشحالم که در پرسپولیس شاگردانی دارم که از هیچ کاری برای خوشحال کردن هوادارانشان دریغ نمی کنند و همینطور خوشحالم که پرسپولیس به ثبات و شرایطی رسیده که می تواند دومین قهرمانی متوالی را به ارمغان بیاورد و امیدوارم این قهرمانی با پیروزی های ما در آسیا شیرین تر شود. ما در طول امسال فقط کار کردیم و در مقابل اتفاقات هرگز تسلیم نشدیم تا بتوانیم پاداش متناسب با لطف هوادارانمان به آن ها تقدیم کنیم.

از برانکو درباره تلخ ترین لحظه امسال می پرسیم که می گوید: برای من همیشه همه شکست ها تلخ هستند اما باختی که در مقابل الهلال داشتیم بیش از هرچیزی ما را آزار داد چون به اعتقاد من با وجود همه برتری های الهلال از نظر ثروت و سازماندهی در آن دو بازی اگر اتفاقات بر علیه ما رقم نمی خورد ما می توانستیم آن ها را شکست دهیم و به فینال برسیم. من هنوز اندوه این شکست را با خود به همراه دارم و انگیزه بزرگ من و همه تیم، جبران آن باخت و حضور در جایی است که پرسپولیس استحقاقش را دارد.

همچنین برانکو درباره بهترین لحظه امسال گفت: شاید جشن قهرمانی ما و شادی و خوشی هواداران پرسپولیس مهم ترین لحظه امسال بوده باشد اما اگر بخواهم به یک نکته خاص اشاره کنم باید بگویم که تیم ما با وجود از دست دادن فوق ستاره ای به نام طارمی، روند خود را متوقف نکرد و به یکه تازی خود ادامه داد و حالا میبینیم با برتری قاطع در صدر جدول لیگ ایستاده و در آستانه قهرمانی است و این دستاورد بزرگی برای من و همکارانم و البته بازیکنان خوبم است.

برانکو در پاسخ به این سوال که آرزویش برای سال جدید چیست: می گوید من برای مردم ایران امید و سرزندگی و خوشی را آرزو می کنم و همچنین امیدوارم نتایج پرسپولیس و استقلال و البته تراکتورسازی و ذوب آهن که هدایت آن برعهده دوست خوبم امیر قلعه نوئی است، در آسیا طوری باشد که ما را به قدرت اول باشگاهی آسیا تبدیل کند. مردم ایران، مردمی علاقه مند و پیگیر نتایج مسابقات هستند و هواداران همه تیم ها از قدردان افرادی هستند که در این فوتبال زحمت می کشند. بنابراین من، آقای شفر، آقای قلعه نوئی و مدیران باشگاهی و سایر مربیان تمام تلاشمان را می کنیم تا فوتبال ایران در شرایط بهتری قرار بگیرد و البته در تیم ملی هم موضوع همین است.

برانکو با ابراز امیدواری برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی هم گفت: همه ما امیدواریم تیم ملی ایران در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد و مهم تر از آن با نمایشش باعث خوشحالی و غرور مردم شود. ما در باشگاه پرسپولیس و همه همکارانم در سایر باشگاه ها در طول سال همه همکاری های لازم را با تیم ملی انجام دادند تا ایران با بهترین شرایط و تدارک، خود را به جام جهانی برساند و صد البته موفقیت تیم ملی موفقیت همه ماست که هر کدام ممکن است سهم بسیار کوچکی در این موفقیت داشته باشیم.

برانکو حرف هایش را با آرزوی سلامتی و موفقیت و شادی همه ایرانی ها تمام می کند و می گوید: چیز بیشتری برای گفتن ندارم، فقط امیدوارم خانواده فوتبال ایران موفقیت های بیشتری را جشن بگیرد و در سال آینده به مرزهای تازه ای صعود کند.