به گزارش شفاف رئیس ستاد منشور اخلاقی از صدور حکم جلب یکی از دلالان فوتبال خبر داد و گفت: حکم جلب آقای روزبهانی صادر شده و این حکم جلب به گونه ای است که ایشان در هر جایی که دیده شوند دستگیر خواهند شد.
دومین ویژه برنامه ۹۰ با هدف پیگیری ناپاکی های فوتبال و مبحثدلالی دوشنبه شب برگزار شد.







فردوسی پور که در دو هفته گذشته از طریق سایت برنامه و تماس هایش با اهالی فوتبال، از بسیاری از دوستانش خواسته بود تا هرچه درباره مصداق های ناپاکی فوتبال می دانند بگویند، با دعوت از حجه الاسلام علیپور درباره ناپاکی ها حرف زدند.

علیپور: حکم جلب یک دلال صادر شد

رئیس ستاد منشور اخلاقی فوتبال ایران گفت: «خیلی از اشخاصی که امروز برخی حرف ها را می زنند در ملاقات حضوری حرف ها را کامل نمی زنند و از گفتن همه نکات دریغ می کنند و این موضوع یکی از مشکلات اصلی است.»

حجه الاسلام علیپور در ابتدای اظهارات خود به تعهدات ستاد منشور اخلاقی به فدراسیون فوتبال اشاره کرد و افزود: «تعهد به فدراسیون فوتبال دادیم اول اینکه در فوتبال ما ضد و بند و تبانی نباشد. دوم کنترل دوپینگ و مواد نیروزا و سوم کنترل جریانات مالی در فوتبال بود.»

وی در ادامه در خصوص رسیدگی به مسائل باشگاه استیل آذین گفت: «جلسه ی هیئت رسیدگی به تخلفات که قرار بود روز شنبه تشکیل شود آقای خشایار محسنی خودشان نیامدند و به جای آقای محسنی وکیل ایشان آمدند. در این جلسه نماینده باشگاه استیل آذین و آرش فرزین هم حضور داشتند و اظهارات خود را مطرح کردند. نسبت به آقای خشایار محسنی چند مورد را به صورت موازی در حال پیگیری هستیم.»
حمید روزبهانی نیز که هفته قبل عادل فردوسی پور چهره او را شطرنجی کرد و از او به عنوان یکی از دلالان فوتبال نام برد در برنامه نود از خودش دفاع کرد و گفت: «من ۲۰ سال است که در فوتبال هستم و اتهاماتی را که هفته گذشته به من زده شد را قبول نمی کنم.»









علیپور در خصوص نحوه رسیدگی به شکایت هایی که از برخی دلالان به فدراسیون فوتبال رسیده گفت: «بخشی از پرونده ها را در هیئت رسیدگی به تخلفات رسیدگی کردیم و پرونده هایی که نیاز به ارجاع داشت را در اختیار دستگاه های قضایی قرار دادیم. در حوزه فوتبال نیز به شکل جدی جلو حوادثی از جمله دلالی ها را خواهیم گرفت. ضمن اینکه پرونده های که در آنها سند محکمه پسند وجود دارد به صراحت برخورد می کنیم و برخی پرونده ها وجود دارند که سند رسمی برای پیگیری آنها وجود ندارد.»


وی افزود: «ما ۳۰ کارگزار رسمی فیفا درکشور داریم و اسامی آنها کاملا مشخص است. اما بسیاری از اشخاصی که شاکی پرونده های ما هستند ارتباطشان با دلالانی بوده به صورت رسمی کارگزار فیفا نبوده اند.»

علیپور همچنین اظهار داشت: «کسانی که ترس از اعلام نام دلالان دارند بدون اینکه نام خود را بیان کنند بیایند نام افرادی که از آنها شکایت دارند را اعلامکنند.»

سرهنگ امیدی: مردم شکایت کنند رسیدگی می کنیم

سرهنگ امیدی یکی دیگر از مهمانان تلفنی برنامه نود بود. وی در پاسخ به سوال فردوسی پور مبنی بر نحوه رسیدگی به پرونده های دلالی در فوتبال اظهار داشت: «پیرو صحبتی که ما در اواخر تابستان داشتیم در دو استان دو شکایت داشتیم که به پرونده های آنها رسیدگی شد و اشخاص متخلف که با حیله و تقلب پول زیادی از بازیکنان فوتبال گرفته بودند دستگیر شده و به زندان معرفی شدند.»

این مسئول پلیس آگاهی تقاضایی نیز از شاکیان پرونده های دلالی داشت: «همانطور که قبلا گفتم باید از حوزه حرف خارج شویم و افرادی که ادعا می کنند در این ماجرا از آنها کلاهبرداری شده باید بیایند و شکایت کنند تا ما بتوانیم دلایل را جمع آوری کرده و رسیدگی کنیم.»

وی در بخش پایانی اظهارات خود خاطر نشان ساخت: «اگر شکایت ها به دست ما برسد به طور جدی با خلافکاران و کلاهبرداران برخورد می کنیم. اراده جمع کردن دلالی در فوتبال باید در همه حوزه ها باشد. از شاکی گرفته تا پلیس همه باید به هم کمک کنیم.»

افشاگری به سبک مهدوی کیا

هادی مهدوی کیا در برنامه نود پرده ای دیگر از دلالی در فوبال ایران را کنار زد.

هادی مهدوی کیا هم در برنامه نود پرده از دلالی در فوتبال برداشت و گفت: «ماه رمضان بود که همراه با یکی از دوستانم به خانه ای رفتیم که خانه یکی از دلالان بود. در این خانه من چیزهایی دیدم که باید به خاطر دیدن این صحنه ها برای فوتبال کشورمان تاسف بخورم. در این خانه بازیکنان نامی ایران رفت و آمد داشتند و من یکی از کمک داوران معروف را هم دیدم که برای مهمانان قلیان چاق می کرد!»

او این را گفت و ادامه داد: «متاسفانه در این خانه دلال معروف برای اینکه ارتباطات خودش را به رخ ما بکشد با بازیکنانی تماس تلفنی برقرار می کرد که ستارگان فوتبال ایران بودند. او از روی عمد نام آنها را بلند صدا می کرد که ما متوجه بشویم دارد پشت خط با چه کسی حرف می زند. من خیلی زود به همراه دوستم از آن خانه بیرون آمدیم و در همان ۱۰ دقیقه دیدم که چه کسانی پا به این خانه می گذارند. متاسفانه فوتبال ما اسیر دست این دلالان است.»

بگو مگو به سبک فردوسی پور و فتح الله زاده

علی فتح الله زاده که مهمان تلفنی برنامه نود بود در اوج کل و کل با فردوسی پور آنجا که او داشت در مورد اخبار ضد و نقیض در مطبوعات حرف می زد رو به عادل کرد و گفت: «آقای فردوسی پور؟ این چه عکسی است که از من کار می کنی؟ این عکس برای ۵۰ سال پیش است.» این در حالی بود که عادل خطاب به فتح الله زاده گفت: «کدام عکس؟» که فتح الله زاده هم گفت: «همان عکسی که هر وقت من مهمان شما می شوم و روی خط می آیم زیر اسمم می زنید. آن عکس را عوض کنید لطفا.»

مدیر عامل باشگاه استقلال وقتی روی خط برنامه نود آمد تا درباره وضعیت استقلال حرف بزند در واکنش به یکی از سوال های فردوسی پور آنجا که پرسید آیا جباری اجازه نداد تا کرار به استقلال برگردد گفت: «این چه سوالی است؟ مگر در تیم استقلال بازیکن تصمیم می گیرد؟ اصلا آقای فردوسی پور مگر من به شما می گویم چرا موهایت را فر مژه می کنی؟! یک وقت نری فر مژه بخری و موهایت را فر مژه کنی ها!»

فتح الله زاده در مورد انتقاداتی که از وی در خصوص جدایی فرهاد مجیدی از استقلال می شود گفت: «چرا نقاط مثبت ما را نمی گویند. ما می خواهیم در جام باشگاه های آسیا شرکت کنیم و با نگاه مثبت به ما کمک کنند تا ما راه درست را انتخاب کنیم.»

تایید ماجرای ۱۵ میلیون تومانی

ماجرای ۱۵ میلیون تومانی که بین دو تیم استیل آذین و نیروی زمین ردو بدل شده بود تایید شد.

علی روز بهانی مربی تیم نیروی زمینی که مهمان تلفنی برنامه نود بود اعتراف کرد که از استیل آذینی ها ۱۵ میلیون تومان پول گرفته است تا محل بازی را تغییر دهند.
او در توجیه این کاری که انجام داده است می گوید: «بله من ۱۵ میلیون تومان را گفتم آن هم به این دلیل که شرایط برگزاری بازی ما با استیل آذین در زمین ما وجود نداشت. آنها طرفدار داشتند و نمی شد بازی را ما میزبانی کنیم. من این پول را گرفتم و به بچه ها پاداش دادم!»

هشت پای ایرانی و پیش بینی فینال جام حذفی

در حاشیه برنامه نود دوربین این برنامه هشت پایی را به تصویر کشید که یکی از طرفداران شاهین آن را با خودش به ورزشگاه آورده بود.

وقتی گزارشگر از او پرسید که چرا این هشت پا را با خودش به ورزشگاه آورده است این هوادار گفت: «آورده ام که بازی را پیش بینی کند. او گفته که شاهین مس کرمان را شکست می دهد و فینالیست جام حذفی می شود.» اتفاقا هشت پای این هوادار بوشهری بازی را درست پیش بینی کرد و تیم شاهین با شکست دادن مس توانست به فینال جام حذفی صعود کند.

تصاویری از برنامه دوشنبه شب نود