شفر بماند، استقلال ضرر نمی‌کند

سعید لطفی پیشکسوت تیم استقلال گفت:دل هوادار به این تیم قرص است

سعید لطفی، پیشکسوت تیم استقلال نتایج این تیم در ماه‌های گذشته را حاصل انسجام تاکتیکی خوبی می‌دانست که در استقلال ایجاد شده است. مدافع اسبق این تیم حرف می‌زد، برای استقلال در لیگ قهرمانان و جام‌ حذفی روزهای خوبی را پیش‌بینی کرد.

* استقلال سال جدید را با برد مقابل نفت تهران استارت زد. وضعیت این تیم را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

استقلال در مسیر درستی حرکت می‌کند. شرح وظایف بازیکنان به درستی تعریف شده و با توجه به انگیزه خوبی که بین آنها ایجاد شده، می‌توان پیش‌بینی کرد که استقلال در دیدارهای بعدی هم نتایج خوبی به دست بیاورد.

* انگیزه‌ای که اشاره کردید، همان جام جهانی‌ است؟

جام جهانی‌ انگیزه اصلی بچه‌های تیم استقلال است. این تیم 6 بازیکن در لیست تیم ملی دارد و دو، سه نفری هم هستند که می‌توانند در این لیست جای بگیرند. علاوه بر این رسیدن به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا و بالاتر رفتن در جدول برای اثبات شایستگی‌های‌شان هم از دیگر انگیزه‌هایی است که استقلالی‌ها در این روزها با خود به زمین مسابقه می‌برند.

* در جام‌ حذفی چه نتیجه‌ای برای این تیم پیش‌بینی می‌کنید؟

دیدار با خونه‌به‌خونه مسابقه‌ای دشوار است ولی اگر استقلال تا اوایل اردیبهشت همین روند را ادامه بدهد قطعاً در جام ‌حذفی هم می‌تواند با پیروزی، یک جام باارزش را جایگزین جام قهرمانی لیگ برتر کند.

* بازی استقلال – سیاه‌جامگان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

استقلال به شرایطی از نظر تاکتیکی رسیده که خیال منِ پیشکسوت یا هوادار راحت است و دغدغه‌ای از این بابت نداریم چون وقتی در خانه نفت بازی یک بر صفر باخته را با تیمی که تازه ملی‌پوشانش را یک روز بود در اختیار داشت می‌بریم، دل‌مان به استقلال قرص می‌شود.

* شفر بماند یا برود؟

این به نظر کادر مدیریتی باشگاه برمی‌گردد. شاید این مربی شرایطی بگذارد که به سود باشگاه نباشد ولی در کل اگر باشگاه برای حفظ او تلاش کند، قطعاً با این نتایجی که تیم به دست آورده و بازی که از تیم می‌بینیم، استقلال ضرر نمی‌کند.