خواننده سرود تیم ملی در جام جهانی چه کسی خواهد بود؟

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت سرود تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: فدراسیون فوتبال باید کار‌های مربوط به حضور قدرتمندانه تیم ملی در جام جهانی را انجام دهد و انتخاب خواننده برعهده فدراسیون نیست. طبق قراردادی که با بنیاد رودکی امضاء کرده ایم این بنیاد کار انتخاب ترانه سرا و خواننده سرود تیم ملی را انجام می‌دهد. بنیاد رودکی در نظر دارد با همکاری ارکستر سمفونیک  سرود تیم ملی را تهیه کند و تا جایی که من اطلاع دارم با سالار عقیلی و علیرضا قربانی برای خواندن این سرود توافق شده است که در نهایت باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

او ادامه داد: ۲ - ۳ روز دیگر جلسه ای را با بنیاد رودکی برگزار می‌کنیم که اخبار نهایی درباره سرود تیم ملی در این نشست مشخص می‌شود. در کل باید سرود فاخری ساخته شود که در شان تیم ملی باشد.

مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره مطرح شدن نام محسن چاوشی به عنوان خواننده موردنظر فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال دخالتی برای انتخاب خواننده تیم ملی ندارد که محسن چاوشی گزینه مدنظر ما باشد. نظر بنیاد رودکی درباره این موضوع رسمی است و هر خواننده‌ای که این بنیاد انتخاب کند مورد تائید است. احتمال دارد با نظر بنیاد رودکی محسن چاوشی یا هر خواننده‌ای در میان گزینه‌ها باشد و حتی این احتمال وجود دارد که سرود‌های رسمی یا خوانندگان این سرود‌ها افزایش یابد. فدراسیون فوتبال دراین مورد تصمیم گیرنده نیست.

زمان آبادی در پایان خاطرنشان کرد: یک روز نام امیر تاجیک برای سرود تیم ملی مطرح شد و تاکنون گزینه‌های زیادی در این مورد مطرح شده اند، اما از نظر فدراسیون فوتبال خواننده‌ای رسمی است که بنیاد رودکی آن را اعلام کند.