پیشگویی عجیب "کی روش" که درست از آب درآمد

کی‌روش پیش از بازی با الجزایر در نشست خبری تیم ملی به نکته‌هایی اشاره کرد که نشان داد در پیشگویی هم کارش درست است‌‌.

او گفت بازیکنان ملی‌پوش با حضور در مسابقات داخلی به سطح آمادگی مورد نظر در جام جهانی‌ نمی‌رسند. کارلوس سؤال را این‌گونه پاسخ داد‌‌: «بازیکنان ما می‌توانند مقابل رونالدو 10 بار بپرند؟ نخیر تا این حد این شانس را ندارند!»

در ورزشگاه آلینانتس، رونالدو آن گل استثنایی به یوونتوس را چگونه به ثمر رساند؟ رونالدو چند متر پرید؟

 38/2 متر رونالدو از زمین بلند شد و آن قیچی برگردان را صاف کوبید به قلب دروازه یووه‌‌؛ مدافعان یوونتوس هم فقط او را تماشا کردند... 

پیشگویی کی‌روش درباره پرش‌های رونالدو خیلی زود به حقیقت پیوست و ما می‌خواهیم با بازیکنانی که در لیگ داخلی حضور دارند و سطح مسابقات لیگ برتر، رونالدو را مهار کنیم یا به بازیکنان اسپانیا درس عبرت بدهیم!

کی‌روش در همان مصاحبه برای اینکه موضوع را به خوبی حلاجی کند گفت «شما حالا از مراکش چه انتظاری دارید؟ یک مهمانی بزرگ؟ از پرتغال و اسپانیا چه انتظاری دارید؟ والس یا اوپرا؟ این بازی‌ها نوعی راک ‌اند رول هستند، سریع و جنگنده.»

والس به حرکات موزون محلی در اروپا می‌گویند که طرفین کمترین میزان تحرک را دارند.

اوپرا آمیزه‌ای از موسیقی و نمایش است که شدت هیجان در آن اندک است اما «راک ‌اند رول» که کی‌روش از این موسیقی نام برد به شدت ریتمیک و تند است و کی‌روش حریفان ایران در جام جهانی‌ را راک ‌اند رول لقب داد... 

چه مثال بی‌نظیری‌‌؛ عده‌ای از همان روز علیه آنچه کی‌روش گفت موضع گرفته و حرف‌های او را توهین به بازیکنان و مربیان داخلی تحلیل کردند.

در شرایطی که منطق و دانش مدرن روز به همه باید نهیب می‌زد آنچه به عنوان حقیقت بر زبان می‌‌آید ناسزا و توهین نیست.

تیم ملی ایران برای اینکه آماده و مهیای رقابت‌های جام جهانی‌ شود باید حداقل 40 روز متفاوت را سپری کند‌‌. تیم ملی باید از این حالت والس‌گونه بیرون بیاید.

تیم ملی باید به مقصد راک‌ اند رول سوق پیدا کند‌‌. تیم ملی ایران باید برای مهار این رونالدوی غیر قابل مهار آماده شود. درک این مسائل ساده آن‌قدر‌ها هم که تصور می‌کنیم سخت نیست...