ستاره های "پرسپولیس" ؛ روحیه ندارند

شکست مقابل سایپا و به ویژه دیدار اخیر برابر نسف‌قرشی حکایت از آن دارد که فقط علیرضا بیرانوند به قول بعضی‌ها OK است و سایر بازیکنان هر یک به دلایل مختلف شرایط خوبی ندارند.

1- محمد انصاری؛ مدافع چپ‌پایی که کارلوس کی‌روش به شدت از اخلاق و توانایی فنی او رضایت داشت، مدتی است دیگر مد نظر سرمربی تیم ملی نیست. در آستانه جام جهانی 2018 روسیه محمدرضا خانزاده به نوعی جای انصاری را در تیم ملی گرفته و کمی مصدومیت هم حسابی باعث تضعیف روحیه انصاری شده است.

2- سیدجلال حسینی؛ مرد اول خط دفاعی ایران در 10 سال گذشته حالا در تیم کی‌روش به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شده است به گونه‌ای که خیلی‌ها معتقدند شاید سیدجلال مسافر جام جهانی 2018 روسیه نباشد. به گوش خود کاپیتان پرسپولیس هم رسیده است که از میان او و پژمان منتظری فقط یکی، دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد!

3- کمال کامیابی‌نیا؛ هافبک دفاعی مؤثر پرسپولیس مدت‌هاست در تیم ملی زیر سایه احسان حاج‌صفی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی و حتی عبدا...زاده قرار گرفته و عملاً از مدار کارلوس کی‌روش خارج شده است. البته کمال نمایش خوبی برابر نسف‌قرشی ارائه داد اما خودش هم خوب می‌داند جایی در لیست جام جهانی روسیه ندارد!

4- وحید امیری؛ هافبک خوش‌تکنیک و بااخلاق پرسپولیس هم مدتی می‌شود سایه سنگین سامان قدوس و حتی مهدی طارمی را بالای سر خود احساس می‌کند. کی‌روش برخلاف گذشته در بازی‌های دوستانه اخیر خیلی به وحید امیری میدان نداد تا روحیه این وینگر احساساتی حسابی پایین بیاید.

5- علی علیپور؛ مهاجم قائمشهری و گلزن پرسپولیس هم تا قبل از دعوت به تیم ملی از روحیه فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و ستاره تیمش بود اما درست بعد از ملی‌پوش شدن افت کرد. علیپور پس از خط خوردن متوجه شد از حداقل شانس برای سفر به روسیه برخوردار است.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل افتادن ملی‌پوشان پرسپولیس از چشم کارلوس کی‌روش و به بازی نگرفتن شاگردان برانکو اختلاف سرمربی تیم ملی با مرد کروات باشد. گرچه برانکو سکوت کرده و هنوز مصاحبه تندی علیه کی‌روش انجام نداده اما شنیدیم به شدت از سرمربی پرتغالی دلخور است.