مدافع پرسپولیس: از بس جام بالا بردیم جلو بازوهایمان رشد کرده است

شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس که از خریدهای موفق ابتدای فصل سرخپوشان بود توانست با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند. خلیل‌زاده از اولین بازیکنانی است که قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد و در این تیم ماندنی شد. با او به مناسبت قهرمانی پرسپولیس هم کلام شدیم:

اولین تجربه حضورت در پرسپولیس با قهرمانی همراه بود. نظرت چیست؟

خدا را شکر پا قدمم خوب بوده در اولین سال حضورم در پرسپولیس توانستیم هم سوپرجام را ببریم و هم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم و امیدوارم در آینده موفقیت‌های بیشتری در انتظار تیم باشد و سال آینده هت‌تریک قهرمانی ما باشد و بتوانیم هواداران را شاد کنیم.

با بازیکنان به شوخی می‌گفتید قهرمانی‌ها باعث شده دور بازو بیاورید؟

دور بازو‌های ما اذیت می‌کند چرا که از بس جام بالا بردیم جلو بازوهایمان رشد کرده است و باید فکری برای رشد پشت بازوهایمان بکنیم.

این دور بازوها چه زمانی بابت موفقیت تیم ملی زیاد می‌شود؟

این موضوع که دعوت شوم یا نه، در اختیار من نیست و تمام تلاش و تمرکزم روی موفقیت پرسپولیس است و بقیه‌اش با خداست.

خط دفاع پرسپولیس با حضور شما و سایر نفرات بهترین خط دفاعی لیگ است. این موضوع چه دلیلی دارد؟

ساختار دفاعی را برانکو به شکلی ساخته است که تمام بازیکنان هم در دفاع و هم در حمله شرکت می‌کنیم و به این شکل نیست که بازیکن خاصی فقط دفاع یا فقط حمله کند و برای همین در هر دو زمینه دفاع و حمله موفق عمل می‌کنیم.

می‌گویند پسر برانکو هستی و تو را خیلی دوست دارد، درست است؟

چنین چیزی نیست و برانکو هر بازیکنی را دوست دارد و روی هر کسی به شکل خودش حساب می‌کند. امیدوارم سال‌های سال در پرسپولیس بماند و برای تیم موفقیت کسب کند.

چند وقتی است که عصبی بازی می‌کنی و مرتب محروم می‌شوی. این موضوع چه دلیلی دارد؟

بازی قبلی به نظرم داور بازی مقصر بود که نتیجه نگرفتیم و یک گل آفساید شیرازه تیم را به هم ریخت و من یک اعتراض ساده کردم و کارت زرد گرفتم. کمال هم دقیقا همین اعتراض را کرد و او هم کارت گرفت. یک سری مسائل وجود دارد که نمی‌دانیم باید با آن چکار کنیم. به نظر خودم عصبی نیست. هیچ وقت اینطور نبودم و امیدوارم از بازی‌های دیگر بتوانم عملکرد بهتری داشته باشم و برای موفقیت تیمم همه کار انجام دهم.

در مورد تمدید قرارداد بازیکنان صحبت کن؟

من خودم بدون حرف و حدیث خیلی زود قراردادم را تمدید کردم و امیدوارم بقیه بازیکنانی که قرارداد ندارند هم به زودی تمدید کنند و با دلشان در تیم بمانند. پرسپولیس شرایط سختی دارد و از پنجره نقل و انتقالاتی محروم اس و الان وقت جدا شدن نیست.

ستاره روی لباس پرسپولیس بابت قهرمانی‌های لیگ است و خیلی‌ها عقیده دارند ستاره اصلی را بابت قهرمانی آسیا می‌دهند. فکر می‌کنی پرسپولیس به زودی به این عنوان می‌رسد؟

ستاره روی لباس همانطور که گفتید بابت تعداد قهرمانی لیگ است و خوشحالم که یازدهمین قهرمانی را کسب کردیم. ستاره بحث مفصلی دارد ولی  امیدوارم در آسیا بتوانیم قهرمان شویم تا هم هواداران را شاد کنیم و هم ستاره‌ آسیایی هم بگیریم.

از بازی با السد بگو، بونجاح مهاجم خطرناکی است و در بازی رفت خیلی پرسپولیس را اذیت کرد؟

آن بازی همانطور که قبلا بارها گفتیم یک اتفاق بود و در فوتبال روز خوب و بد وجود دارد. امیدوارم هواداران به کمک ما بیایند تا در بازی برگشت جور دیگری عمل کنیم و انتقام شکست از السد را بگیریم.