پیش بینی یک پیشکسوت از وضعیت استقلال در فصل آینده

پیروز قربانی نگاهی مثبت به استقلال و نتایج این تیم داشت. کاپیتان اسبق این تیم معتقد بود می‌توان با حفظ این تیم و کادر فنی، فصل بعد تیم را در لیگ قهرمان کرد. پیشکسوت استقلال اعتقاد داشت باید خیلی زودتر از این با شفر قرارداد می‌بستند.

* بازی استقلال  سیاه‌جامگان را دیدید؟

این بازی نشان داد استقلال تا چه حد توانایی بازگشت دارد. نشان داد استقلال چطور می‌تواند تغییر روش داده و دو نیمه کاملاً متفاوت را ارائه بدهد. ما در نیمه اول استقلالی که در بازی با الریان دیده بودیم را نمی‌دیدیم.

* بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

استقلال در 20 دقیقه ابتدایی بازی حتی یک توپ سمت دروازه سیاه‌جامگان نبرد. تیمی که الریان را در تهران اسیر خودش کرده بود و بازیکنان گرانقیمتش در آزادی فقط راه می‌رفتند تا بازی زودتر تمام شود و بیشتر گل نخورند در نیمه اول بازی با سیاه‌جامگان اینقدر بد ظاهر شد که شفر را تا مرز سکته برد.

* دلیلش چه بود؟

من در تمرینات تیم نبودم و نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده بود. البته با شناختی که از شفر پیدا کرده‌ام می‌دانم او قبل از بازی همه چیز را به بازیکنانش گفته بود و احتمالاً از همین حرص می‌خورد که چرا دستوراتش را اجرا نمی‌کردند. حتم دارم استقلالی‌ها سیاه‌جامگان را دست‌کم گرفته بودند، اتفاقی که بین دو نیمه متوجه‌‌اش شدند.

* به شفر حق می‌دهید که عصبانی باشد؟

طبیعی است. او روی لحظه لحظه بازی حساب کرده بود و مشخصاً می‌دانست که تیمش اشتباه بازی می‌کند که آن همه حرص می‌خورد ولی این اتفاق خوب را هم نباید از نظر دور داشت که شفر اینقدر روی تیمش کنترل و نفوذ دارد که توانست به سرعت و بین دو نیمه کار را برگردانده و استقلال را به شکلی وارد نیمه دوم کند که 4 گل بزنند و 3 گل هم از دست بدهند.

* چرا جابر انصاری و قربانی بیش از گلزنی موقعیت خراب می‌کنند؟

البته نسبت به قبل بهتر شده‌اند ولی باز هم باید تمرین کنند. این اتفاق در برهه‌ای از دوران فوتبال برای فوتبالیست رخ می‌دهد که این موضوع این فصل گریبان این دو را گرفت.

* استقلال می‌تواند نایب‌قهرمان شود؟

باید بشود البته رقیب سرسختی به نام ذوب‌آهن دارد. شاید اگر بازی دور برگشت را به این تیم واگذار نمی‌کرد الان جای دو تیم با هم تفاوت داشت ولی استقلال می‌تواند قهرمان جام ‌حذفی شود و فصل بعد قهرمانی لیگ را از آن خود کند.

* چطور؟

اول باید شفر را حفظ کنند و بعد هم اسکلت اصلی تیم را. البته قبل‌تر هم گفته بودم که باید در زمستان پارسال که تیم رو آمده بود با شفر تمدید می‌کردند تا الان به این روز نیفتند. با این همه باز هم دیر نشده و باید هر چه زودتر قراردادش را ببندند. اگر تیام را هم حفظ کنند خیال‌شان بابت گلزنی در فصل بعد راحت خواهد بود.