واکنش دروازه بان سابق تیم ملی به کری بیرانوند برای رونالدو

پیرو گل قیچی برگردان کریستیانو رونالدو به بوفون در دیدار رئال مادرید برابر یوونتوس، در فضای مجازی شوخی هایی با علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی کشورمان انجام شد که به نوعی توانایی های این مهاجم گلزن پرتغالی را به رخ دروازه بان کشورمان می کشاند. بیرانوند هم در واکنش به این موضوع در برنامه نود با بیان جمله: "چطوری کریس!" برای رونالدو کری خواند تا نسبت به این موضوع بی تفاوت نبوده باشد. (فیلم کری بیرانوند برای رونالدو)

ابراهیم میرزاپور در همین ارتباط حرف زد و با 75 بازی ملی و حضور در جام جهانی 2006 آلمان مواردی را از این طریق با دوست هم شهری اش (خرّم آباد) در میان گذاشت.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*کری خوانی بیرانوند برای کریستیانو رونالدو را دیدید؟

- بله! ای کاش این اتفاق رخ نمی داد. من قبلا هم از طریق رسانه ها و یا در دیدارهایی که با این همشهری ام داشتم از او خواسته بودم که تمرکزش را روی تمرین و مسابقات بگذارد. در حال حاضر ما بازیکنان زیادی در تیم های خارج داریم که اتفاقا بیشترین تعداد در اعضای فیکس تیم ملی را هم تشکیل می دهند و این شرایط را بهتر و بیشتر دیده و درک کرده اند. متأسفانه به نظر می رسد هنوز برای تعدادی از بازیکنان داخلی مان که در لیگ توپ می زنند این موضوع جا نیفتاده است.

* چه موضوعی؟

- اینکه تحت تأثیر جو حاکم بر اتفاقات فضای مجازی نباشند و با کری خوانی برای خودشان هجمه بوجود نیاورند. این مسایل قطعا روی تمرکزشان تأثیر خواهد گذاشت.

* کری خوانی اینچنینی چه تأثیری روی طرف مقابل خواهد داشت؟

- طبیعی است که طرف را جری می کند که خلاف موضوع مطرح شده را نشان بدهد. من خودم در بسیاری از بازی هایی که به میدان می رفتم اگر تماشاگران حریف علیه من شعار می دادند یا حرفی می زدند انگیزه بیشتری می گرفتم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. اتفاقا توپ های بهتری هم می گرفتم.

* روی رونالدو هم تأثیر می گذارد؟

- خیلی بعید است که رونالدو این مسایل را ببیند یا متوجه اش بشود...

* اما همانطور که ملی پوشان ما روی دروازه بانان یا مهاجمان حریف آنالیز می کنند پرتغالی ها هم می خواهند این کار را بکنند؟

- درست! ولی بعید است که رونالدو متوجه کری خوانی بیرانوند شود. او یکی از آماده ترین مهاجمان دنیاست که خلاقیتش در گلزنی به او کمک می کند برای هر دروازه بانی مانند یک کابوس باشد.

* شما رودرروی او بازی کردید. خصوصیت بارزش چیست؟

- آن زمان، یعنی حدود 12 سال قبل خیلی جوانتر و سرعتش دیوانه کننده بود ولی الان اگر به آن اندازه سرعت نداشته باشد ولی در عوض تجربه ای دارد که بیش از سرعت به کمکش می آید. گرچه از نظر بدنی هم چیزی کم ندارد.

* اگر جای کی روش بودید بین بیرانوند، حسینی، عابدزاده، حقیقی یا رشید مظاهری کدامیک را در جام جهانی بازی می دادید؟

- اول باید بگویم این اتفاق مثبت را باید به فال نیک گرفت که تیم ملی این همه دروازه بان آماده و همسطح دارد. این باعث می شود کی روش مربی باهوشی است و با استفاده به موقع از همه این نفرات تقریبا تک تک شان را در شرایط خوبی حفظ کرده است. اما اگر من بودم بیرانوند را انتخابی می کردم که در این سالها با دروازه بانی در تورنمنت ها و دیدارهای ملی زیادی که حضور داشته تجربه بالایی بدست آورده و می تواند کیفیت بهتری در جام جهانی داشته باشد.