جوانان پرسپولیس و یک فرصت طلایی

قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در حالی با برد مقابل پدیده مشهد در هفته بیست و هفتم مسجل شد که سرخپوشان دو هفته متوالی مقابل استقلال و سایپا شکست خوردند تا نتوانند رکورد قهرمانی زودهنگام در لیگ را به تمام رکوردهای قبلی شان اضافه کنند. قهرمانی مقتدرانه‌ای که معمولا با ترکیب یازده نفره ثابت بازیکنان این تیم رخ داد و نیمکت نشینان پرسپولیس خیلی کمتر فرصت بازی پیدا کردند.

از این رو حمیدرضا طاهرخانی، محمدامین اسدی، سینا حسین پور، بوژیدار رادوشوویچ و شایان مصلح کمتر از سایر بازیکنان فرصت پیدا کردند تا وارد میدان شوند. حتی سرمربی سرخپوشان پایتخت در ماه‌های اخیر فرصت کمتری به محسن مسلمان و گادوین منشا داد تا بازی کنند.

تیمی که باید خودش را برای بازی های حساس رفت و برگشت در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده کند تا اردیبهشت سختی در انظار سرخپوشان پایتخت باشد.

پرسپولیس پیش از مصاف با حریف آسیایی خود که بین الاهلی عربستان و الجزیره امارات خواهد بود سه دیدار دیگر در لیگ برتر و یک بازی باقیمانده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد. بازی هایی که می تواند فرصت مناسبی به جوان های پرسپولیس دهد تا بتوانند خودشان را به سطح ایده آل برسانند.

اگر پروفسور پرسپولیسی ها بخواهد از تیم های مطرح دنیا نظیر رئال مادرید و بارسلونا و منچسترسیتی الگو بگیرد باید به نیمکت نشینان خود بیشتر بها دهد تا ضمن ارتقای انگیزه آنها از مصدومیت احتمالی بازیکنان اصلی جلوگیری کند.

سرخپوشان که از حضور در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی محروم هستند در حال حاضر،  بهترین فرصت را در اختیار دارند تا به بازیکنان جوان این تیم اجازه خودنمایی داده و آنها را در شرایط مسابقه بسنجند.

فرمولی که به نظر می رسد به درد پرسپولیس می خورد اما برانکو ایوانکوویچ معمولا نشان داده است به سختی در مقابل تغییرات انعطاف نشان می دهد و کمتر ریسک می کند!