تحلیل سایت ای اف سی از پرسپولیس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) پس از پایان بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گزارشی اقدام به معرفی ۱۶ تیم صعود کرده به مرحله حذفی کرد و درباره پرسپولیس نوشت:پرسپولیس، یکی از تیم‌های نیمه نهایی سال گذشته قصد دارد در بازی‌های این فصل عملکرد بهتری ارائه کند‌.

ای اف سی می‌نویسد: با پایان یافتن بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، شانزده تیم برتر قاره به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه یافتند.

با  توجه به حضور چندین قهرمان سال‌های گذشته آسیا، در کنار تیم‌هایی که قصد دارند برای اولین بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آورند، مرحله ۱۶ تیمی هیجان انگیز خواهد بود.

در میان تیم‌هایی که به دنبال کسب اولین عنوان قهرمانی هستند، الدوحیل قطر خواهد بود که با ثبت رکورد کامل شش برد از شش بازی در گروه B به مرحله حذفی راه یافته است.

 

با این حال، قطعا جاه طلبی‌های الدوحیل از سوی حریف این تیم یعنی العین امارات مورد سنجش قرار می‌گیرد. این باشگاه امارات متحده عربی سال ۲۰۰۳ قهرمان آسیا شد و در سال ۲۰۱۷ به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یافت.

با توجه به حذف اوراوا ردز ژاپن و الهلال عربستان، قهرمان و نایب قهرمانان رقابت‌های سال ۲۰۱۷ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، پرسپولیس و شانگ‌های SIPG تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی سال گذشته، قصد دارند این بارعملکرد بهتری از خود نشان دهند.

 

پرسپولیس جمهوری اسلامی ایران، که مرحله گروهی را به عنوان صدرنشین گروه C به پایان رسانده است، در مرحله ۱۶ تیمی با الجزیره امارات متحده عربی بازی خواهد کرد. در حالی که شانگ‌های SIPG چین، صدرنشین گروه F، با کاشیما انترلز ژاپن روبرو خواهد شد.

جونبوک موتورز فاتح دو دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان با بوریرام یونایتد تایلند بازی خواهد کرد، این باشگاه کره‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت.

 

گوانگژو، هم که دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده، در برابر تیانجین، دیگر  تیم چینی بازی خواهد کرد.

دیداری تمام کره‌ای میان سوان سامسونگ و اولسان هیوندای، که هر دو قهرمان سابق آسیا هستند، وجود خواهد داشت، در حالی که ذوب آهن و استقلال (که دو بار قهرمان آسیا شده)، در یک نبرد تمام ایرانی برابر هم قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر السد، قهرمان دو دوره آسیا با الاهلی فینالیست دو دوره ی لیگ قهرمانان  رو برو خواهد شد.