ملی پوش پرسپولیس از پیروزی مقابل السد می گوید

وحید امیری نود دقیقه دوید، جنگید و دریبل زد و نقش غیرقابل انکاری در برتری یک بر صفر تیمش مقابل حریف قطری داشت.

در همین راستا شنیدن تازه‌ترین حرف‌های وحید امیری خالی از لطف نیست.

*انتقام بازی رفت را از ژاوی و یارانش گرفتید. صحبتی در این رابطه ندارید؟

بحث انتقام و این حرف‌ها مطرح نیست. فوتبال هم جای انتقام نیست و ما به زمین رفتیم و تلاش کردیم برنده شویم. خدا را شکر برد ارزشمند و شیرینی هم کسب کردیم که امیدوارم به هواداران پرسپولیس چسبیده باشد.

*به طور حتم برد خوبی بود چرا که صدرنشین گروه خودتان شدید.

بله، هدف ما برد بود. می‌خواستیم در این دیدار برنده شویم و با صحبت‌های کادر فنی منطقی و هوشیار هم بازی کردیم و به آنچه می‌خواستیم، رسیدیم.

*ژاوی را چطور دیدید؟

یک فوتبالیست بزرگ، تکنیکی و پاسور که هنوز هم پاس‌هایش مثالزدنی است. ژاوی از نوادر تاریخ فوتبال است.

*و البته جلوی پرسپولیس کمی عصبی! معمولاً او را کمتر این‌گونه عصبی دیده بودیم.

بازی با السد برای صدرنشینی گروه بود، گرچه هر دو تیم به مرحله بعدی صعود کرده بودند اما جنگ صدرنشینی ادامه داشت. البته ژاوی بازیکن بزرگ و قابل احترامی است. شرایط بازی این‌طور ایجاب می‌کرد.

*بعد از این بازی خیلی از پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی با عبارت «مرسی مرتضی» به گل به خودی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی السد اشاره کردند و ... نظری نداری؟

مرتضی پورعلی‌گنجی همبازی خوب من در تیم ملی و یکی از بهترین‌های آسیاست. چنین اتفاقاتی طبیعی است و در فوتبال پیش می‌آید. برای او سلامتی و بهترین‌ها را آرزومندم.

*به نظرت بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟

همه بازیکنان پرسپولیس خوب بودند و من نمی‌توانم از یک بازیکن خاص اسم ببرم.

منشا دوست‌ صمیمی‌ات هم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد اما گل نزد!

ان‌شاءا... می‌زند!

*چرا علیپور یا خودت گل نزدید؟ یک گل کم نبود؟

نه! رقابت بر سر صدرنشینی بود. ما و السد در واقع فینال گروه خودمان را بازی می‌کردیم و کار راحتی نبود. در چنین مسابقاتی فقط نتیجه مهم است که به نفع پرسپولیس تمام شد.

*آیا این پرسپولیس می‌تواند تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؟

ما فصل گذشته هم تا نیمه‌نهایی این مسابقات بالا رفتیم. پرسپولیس این پتانسیل را هم دارد که فینالیست و حتی قهرمان شود به شرط آن که همه دست به دست هم بدهند و حمایت لازم صورت پذیرد. شما همین تیم السد را نگاه کنید که چقدر هزینه کرده است. ما به مصاف حریفانی می‌رویم که تا بن دندان مسلح هستند و با وجود این جنگ نابرابر به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کردیم. دست تک‌تک بچه‌ها و مربیان و به ویژه هواداران درد نکند که خیلی زحمت کشیدند.