توضیحات بیرانوند درباره جر و بحث با شجاع خلیل زاده

دروازه‌بان ملی‌پوشی که در چند نوبت واکنش‌های فوق‌العاده‌ای مقابل بازیکنان حریف نشان داد تا تیمش بتواند برنده از زمین خارج شود. البته در یک صحنه هم با شجاع خلیل‌زاده به جر و بحث پرداخت که...

*چرا با شجاع جر و بحث کردید؟

من نمی‌دانم چرا این مسائل بی‌دلیل بزرگ می‌شود. یک دروازه‌بان و مدافع در طول مسابقه بارها با هم صحبت و حتی بحث می‌کنند. روی ارسال‌ها یا حملات حریف و حتی خطراتی که روی دروازه خودی ایجاد می‌شود. من و شجاع هم همیشه با هم از این صحبت‌ها داریم و به یکدیگر در طول مسابقه تذکر می‌دهیم. این موضوع جدیدی نیست!

*اتفاقاً شجاع خلیل‌زاده هم همین حرف را می‌زد و می‌گفت دعواهای من و علیرضا الکی است!

شجاع مثل داداش من است. دعواهای ما دو تا داخل زمین را ببینید اما باور نکنید چون هدف هر دوی ما حفظ دروازه پرسپولیس و موفقیت تیم است. بیرون زمین البته خیلی با هم شوخی می‌کنیم و سر به سر یکدیگر می‌گذاریم. این را همه تیم می‌دانند.

*(به شوخی) ولی با سیدجلال از این بحث‌ها نمی‌کنی؟!

(می‌خندد) آقاسیدجلال که بزرگ ماست و احترامش واجب. در طول مسابقه او بیشتر به ما تذکر می‌دهد و ما هم فقط می‌گوییم چشم! انصافاً‌ آقاسید خیلی در این سال‌هایی که همبازی بودیم به ما کمک کرده است و همواره از او تشکر می‌کنم.

*مرتضی پورعلی‌گنجی دیگر مدافع تیم ملی و بازیکن السد گل به خودی زد که باعث برتری شما شد. حرفی در این رابطه نداری؟

دست مرتضی، نه ببخشید سر مرتضی درد نکند! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) البته شوخی کردم. مرتضی پورعلی‌گنجی همبازی خوب من و از بهترین‌های ایران و آسیاست. بزرگترین مدافعان دنیا هم ممکن است اشتباه کنند و من که کنار مرتضی بازی کردم خوب می‌دانم چه مدافع کم اشتباهی است. آن ضربه سر هم یک اتفاق بود که البته اگر مرتضی نمی‌زد مطمئن باشید بچه‌های ما در ادامه مسابقه دروازه السد را باز می‌کردند.

*از عملکرد خودت در این دیدار رضایت داری؟

به این سؤال باید مربیان جواب بدهند. همچنین امیدوارم توانسته باشم رضایت هواداران بامعرفت پرسپولیس را جلب کنم که وسط هفته هم ما را در استادیوم آزادی تنها نگذاشته و حمایت کردند.

*راستی چرا شجاع آن‌طور ژاوی را زد؟!

شجاع همه را می‌زند! فوتبالش همین‌طور است دیگر... (دوباره می‌خندد)

*نمی‌خواهی برای ژاوی کری بخوانی؟

بابا ما یک شوخی با رونالدو کردیم جهانی شد. دیگر ژاوی را قاطی نکنید!

*از این بابت ناراحتی؟!

نه ولی در جامعه ما به ویژه فضای مجازی هر حرفی بزنی یک طور برداشت می‌شود و همه هم منتظرند واکنش نشان بدهند. من در برنامه 90 و هنگام ضبط تلویزیونی فقط یک شوخی کردم... بگذریم!

*بسیار خوب، تو با پرسپولیس قرارداد داری و باید بمانی اما قرارداد اغلب همبازیانت در پایان فصل به اتمام می‌رسد. فکر می‌کنی تمدید کنند؟

(دوباره باخنده) کجا بروند بهتر از پرسپولیس؟ تمدید می‌کنند!

*ما که متوجه نشدیم شوخی می‌کنی یا جدی می‌گویی؟

این بار شوخی کردم (!) به هر حال یک فوتبالست حرفه‌ای باید تصمیم حرفه‌ای هم بگیرد. من دوست دارم همه همبازیانم را فصل آینده هم در پرسپولیس کنار خودم ببینم اما باید دید خودشان چه تصمیمی در نهایت می‌گیرند. هر تصمیمی هم که بگیرند برای من قابل احترام است.

*علیرضا بیرانوند چند هفته‌ای است اوج گرفته، دلیل آن را توضیح می‌دهی؟

به هر حال اهداف بزرگی در سر دارم. نقشه‌هایی کشیدم که نیاز به تمرین، تمرکز و تلاش بیشتر دارد و امیدوارم بتوانم به خواسته‌های ورزشی‌ام برسم.

*منظورت بازی در جام جهانی است؟

یکی همین است و سعی می‌کنم با تلاش زیادی به آن برسم.