فتح‌ا...زاده: الهلال را چپ و راست کردیم

علی فتح‌ا...‌‌زاده بابت صعود مقتدرانه استقلال از گروه مرگ خوشحال و همچنان معتقد بود پرچم استقلال در آسیا بالاست.

او با خبرورزشی درباره صعود این تیم به دور بعد، رویارویی با ذوب‌آهن و همچنین عملکرد شفر حرف زد.

*گفته بودید با صعود مقتدرانه استقلال پرچم آبی‌ها در آسیا بالاست؟

اول باید این صعود را به فوتبال ایران تبریک بگویم چون استقلال با وجود سه تیم قوی در گروهش بالا آمد و قهرمان لیگ عربستان را چپ و راست کرد. تا دیروز عربستانی‌ها بهانه می‌آوردند که استقلال ما را در جهنم آزادی شکست می‌دهد ولی بر و بچه‌های استقلال ثابت کردند به رغم تحمل هزینه‌های اضافی بابت بازی در کشور ثالث، بیرون از خاک ایران هم توانایی شکست دادن‌شان را دارند و الهلالی‌ها متوجه شدند عددی نیستند که استقلال را تهدید کنند و دیگر از این شوخی‌ها با ما نکنند.

* نقش شفر در این بردها چه اندازه بود؟

شفر نشان داد تا چه اندازه تیم آنالیز قوی کنار دستش دارد. او هم از نظر فنی تیمش را بالا برده و هم از نظر هوشی. مهمترین نکته کار شفر این است که دیگر در جلسات قبل از بازی کلی‌گویی نمی‌کند بلکه تک‌تک بازیکنان را نسبت به وظایف‌شان هوشیار کرده و تیم را با هدف به میدان می‌فرستد.

* صعود به دور بعد و رویارویی با ذوب‌آهن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اول از این که دو تیم ایرانی به هم خوردند و یکی از آنها حذف می‌شود، ناراحت شدم ولی از طرفی این که حتماً یکی از تیم‌های راه‌یافته به دور یک‌چهارم ایرانی است، جای خوشحالی دارد. درباره استقلال هم باید گفت این تیم وقتی توانسته العین، الهلال و الریان را پشت‌سر بگذارد، قطعاً می‌تواند ذوب‌آهن را هم شکست بدهد.

* تیام در دیدار با الهلال کار خاصی نکرد.

طبیعی است که او را مهار کرده باشند. ضمن اینکه اگر نشد به الهلال بیش از یک گل بزنیم، باید یادمان باشد استقلال با الهلال بازی می‌کرد نه یک تیم سطح پایین. با این همه باز هم تأکید می‌کنم حضور مامه تیام در استقلال به دیگر مهاجمان هم کمک می‌کند تا خودشان را آپدیت کنند. تیام یک سانترفوروارد کامل است و حتماً در فصل بعد عملکرد بهتری از او خواهیم دید.

* استقلال بختی برای کسب سهمیه در لیگ دارد؟

با توجه به اتفاق مهمی که برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد اگر این تیم در لیگ هم نتواند در جمع سه تیم باشد ولی این شانس خوب را دارد که در جام‌ حذفی با خونه‌به‌خونه دیدار کرده و با قهرمانی در آنجا سهمیه‌‌اش را کسب کند برای همین بابت سهمیه آسیایی دغدغه‌ای وجود ندارد.