بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

هفته ششم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا درحالی به پایان رسید که 3 تیم ایرانی ( استقلال - پرسپولیس و ذوب آهن ) به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و حالا  به طور قطع از نمایندگان ایران، یک تیم راهی هشت تیم برتر آسیا خواهد شد.

در نخستین مرحله حذفی این مسابقات و در دور رفت، پرسپولیس ورزشگاه هزاع بن زیاد امارات میهمان الجزیره است و استقلال باید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف ذوب آهن برود.

تراکتورسازی هم تنها نماینده ایران بود که بدون برد و با کسب تنها 2 امتیاز با هدایت ساغلام ترکیه ای از لیگ قهرمانان آسیا وداع کرد.

همچنین درحالیکه هفته پایانی لیگ قهرمانان با صعود 3 نماینده ایران با گل های ( وریا غفوری برای استقلال - گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی برای پرسپولیس و سید محمد رضا حسینی برای ذوب آهن ) به مرحله حذفی همراه بود اما کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) به بازیکنان ایرانی اعتقادی نداشتند و کمترین توجه را به بازیکنان تیم های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن نشان دادند.

در فهرست برترین بازیکنان هفته ششم لیگ قهرمانان، آلن مهاجم برزیلی گوانگ ژو چین با کسب میانگین 8.9 برترین بازیکن هفته شد و پس از این او، مارکوس برگ مهاجم سوئدی العین عنوان دومین بازیکن هفته را با میانگین امتیازی 8.8 به خود اختصاص داد.

برگ در گروه D لیگ قهرمانان آسیا در تقابل با استقلال در دور رفت، یک گل به ثمر رساند و یک پنالتی هم از دست داد و در چارچوب آخرین هفته لیگ قهرمانان که منجر به صعود العین شد، برگ گل های سوم و چهارم تیمش را زد.

در جایگاه سوم این فهرست هم، ایسلام توختائف قرار دارد که در دیدار با ذوب آهن یک گل به ثمر رساند و سبب شد تا تیمش در خانه شکست نخورد.

هرچند بازیکنان ایرانی در بین 8 بازیکن برتر هفته ششم قرار ندارند اما صادق محرمی، مدافع جوان سرخپوشان برای دومین هفته متوالی در تیم متخب هفته جای گرفت.

تصویر جدول ارزشمندترین و بهترین بازیکنان هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی را در زیر می بینید:

بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان مشخص شد/ خبری از ایرانی ها نیست