پیشنهاد میلیاردی سپاهان به بازیکن استقلال؟

دو بازیکن پرسپولیس و دو بازیکن استقلال به شدت مورد توجه باشگاه سپاهان هستند. باشگاهی که به نظر می‌رسد نقل و انتقالات فصل هجدهم را با جیب پرپول آغاز کند تا شاید ناکامی‌های دو فصل اخیر به دست فراموشی سپرده شده و سپاهان به جای تلاش برای ماندن در لیگ برتر، برای قهرمانی بجنگد.

کاری که پیش‌ترها با حرارت بسیاری انجام می‌شد و موفقیت‌های بسیاری را هم برای این باشگاه جام‌دار به همراه داشت. سپاهانی‌ها دست گذاشته‌اند روی منتظری. آنها جباروف را هم می‌خواهند و البته سراغ کمال کامیابی‌نیا و محسن مسلمان هم رفته‌اند. اصفهانی‌ها می‌خواهند با ستاره‌های سرخابی تحولات چشمگیری در تیم خود به وجود آورند. آیا آنها موفق خواهند شد؟

اوضاع بحرانی و اسفبار سپاهان در فصول اخیر مدیران و سیاستگذاران این باشگاه را برآن داشته تا تغییرات چشمگیری را در تیم فصل آینده ایجاد کنند. در همین راستا اصفهانی‌ها همچون سنت سال‌های قهرمانی خود قصد دارند بازیکنان استقلال وپ رسپولیس را با پیشنهادهای اغواکننده به سمت تیم خود ببرند. یکی از بازیکنانی که مدنظر باشگاه سپاهان قرارگرفته پژمان منتظری است. مدافعی که در استقلال لیگ هفدهم عملکرد نسبتا مطلوبی داشت و به رغم مصدومیت‌های پی درپی اما همواره عصای دست مربیان بود.

قرارداد پژمان با استقلال رو به پایان است و این بازیکن می‌تواند تیم دیگری را برگزیند و بعید نیست که مذاکرات پنهانی سپاهانی‌ها با این بازیکن در نهایت نتیجه بخش باشد و منتظری به جمع زردپوشان اصفهانی ملحق شود. جدایی منتظری از استقلال می‌تواند چند دلیل به دنبال داشته باشد. مهم‌ترین علت دستمزدی است که سران باشگاه سپاهان به این مدافع پیشنهاد داده‌اند و منتظری که می‌داند ممکن است به سبب نزدیک بودن زمان خداحافظی با دنیای فوتبال دیگر مجالی برای عقد چنین قراردادهایی نداشته باشد و از سویی سیگنال‌های مثبتی را هم از استقلالی‌ها دریافت نکرده به سمت سپاهان گرایش پیدا کند.

از طرفی اگر شفر در استقلال بماند به احتمال بسیار زوج چشمی-حسینی را برای بازی در قلب دفاع مدنظر دارد و برنامه‌های تاکتیکی خود را به شکلی تنظیم کرده که منتظری جایی در بین تیم اصلی‌اش نداشته باشد مگر آنکه همچون فصل هفدهم در مواردی همچون مصدومیت و محرومیت اصلی‌ها مجبور به بازی گرفتن از منتظری شود. در واقع پژمان جزو اولویت‌های شفر برای انتخاب ترکیب اصلی فصل آینده محسوب نمی‌شود. مساله دیگری که شاید استقلالی‌ها را برای صدور رضایتنامه جدایی منتظری ترغیب کند مصدومیت‌های پی درپی است. شماره 33 در فصلی که گذشت غالبا با آسیب دیدگی مواجه بود و بازی‌های زیادی را از دست داد که این هم می‌تواند بهانه‌ای برای قطع همکاری با مدافع با تجربه باشد. البته منتظری هنوز به نقطه‌ای نرسیده که از نظر فنی نتواند در استقلال فصل هجدهم بازی کند. به احتمال بسیار او بتواند به هر شکل در استقلال فصل بعد هم دوام بیاورد اما قطعا گزینه مناسبی برای آینده و سال‌های آتی استقلال محسوب نمی‌شود و از آنجا که تصمیم گیران در باشگاه استقلال به دنبال جوانگرایی هستند و روی گزینه‌های جوان‌تر تمرکز دارند ادامه همکاری با منتظری تصمیمی عقلانی نیست.

برای سپاهان اما داشتن بازیکنانی همچون منتظری یک ضرورت است. سپاهان بیش از حد جوان شده و مهم‌ترین دلیلی که موجب افول این تیم در فصول گذشته شد همین جوانگرایی‌های بی حد و حصر بود. اگر نگاهی به اسامی بازیکنان این تیم بیندازیم به این ادعا مهرتایید می‌زنیم که سپاهان اکنون فاقد بازیکنان با تجربه است و مدافعی همچون منتظری حتی برای یک فصل هم که شده می‌تواند خلا چنین بازیکنانی را در تیم اصفهانی پرکند. این سیاستگذاری موجب شده اصفهانی‌ها روی دیگر بازیکنان استقلال هم تمرکز کنند. این باشگاه از مدت‌ها قبل مذاکره با جباروف را هم آغاز کرده و اگر امروز در مصاحبه‌های بازیکن ازبک می‌بینیم که از ماندن در استقلال فصل هجدهم با قطعیت حرف نمی‌زند، عمده دلیلش همین پیشنهاد است.

باشگاه سپاهان برای جباروف هم مبلغ قابل توجهی در نظرگرفته تا این هافبک خلاق و آماده را از چنگ استقلال درآورد. گرچه حساسیت‌هایی که در مواجهه با این بازیکن از سوی استقلالی‌ها وجود دارد بسی بیشتر از منتظری است و اصفهانی‌ها کار ساده‌ای برای به خدمت گرفتن جباروف ندارند. شاید در ماجرای منتظری اصفهانی‌ها به توفیق برسند اما چالش‌ها برای به خدمت گرفتن سرور جباروف بسیار است و سران این باشگاه باید سرکیسه را شل کنند تا این ازبک راضی به جدایی از استقلال و پوشیدن پیراهن زردپوشان شود.